zondag 29 september 2013

Nog meer Boomkikkers, herfstkleuren, schapen en paddestoelen

Aangetrokken door het gebied ben ik afgelopen week nog eens gaan kijken of ik nog meer Boomkikkers kon waarnemen. Omdat de temperaturen nog goed zijn was daar grote kans op. Deze keer de andere kant maar eens opzoeken en daar trof ik zo'n 16 stuks aan. VariĆ«rend van 1cm tot 4cm groot. De kikkers hadden het zelfs zo naar hun zin dat ze ook hun gekwaak lieten horen.







Onderwijl speurend langs de braamstruiken die al aan het verkleuren waren, liep ik door een mooi landschap, half drooggevallen waterpoelen, kleine weides waar net een schaapsherder zijn schapen had gebracht om de droge grassen en kruiden te laten grazen.


Nog steeds veel libellen, Bonte zandoogjes en een mooie Wants. Meidoornbessen in overvloed en later ook wat mooie paddenstoelen zoals de Amethistzwam.






Buizerds in de lucht roepend naar elkaar. Ook een stuk de bossen ingelopen waar prachtige oude bomen staan. Een boomklever liet zijn gehamer horen en hipte langs de stam naar beneden op zoek naar wat eetbaars tussen het schors. Later heerlijk genoten van het namiddagzonnetje op een bankje met uitzicht over een weide waar paarden stonden te grazen. Een ding blijft mij storen en dat is dat de zogenaamde natuurliefhebbers die ook van dat bankje met uitzicht hebben genoten, zo nodig hun lege flessen en verpakkingen van etenswaren onachtzaam achter laten, "verstopt" onder het bankje. Het is toch een kleine moeite deze verpakkingen mee terug naar huis te nemen en daar in de vuilbak te gooien. Je hebt zo'n mooi spreekwoord wat dan altijd in me opkomt. "Laat niet, als dank voor 't aangenaam verpoozen, den eigenaar van het bosch de schillen en de doozen" Vintage posters (< Link)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten