donderdag 17 november 2016

Pestvogels, kramsvogels, groenlingen en meer ...


Afgelopen week was nogal hectisch vanwege ziekenhuisopname van mijn man. Gelukkig is hij nu weer thuis. Dus ook geen tijd om de natuur in te trekken of op jullie blogs te reageren. Behalve twee bezoekjes aan Nederweert, wat niet zo ver van huis is, om pestvogels te gaan zien. Meer zat er niet in. Het weer was bar en boos, nat, grijs en donker. Niet de allerbeste omstandigheden om redelijke foto's te maken. Maar het is toch gelukt. Eerder had ik bij een andere locatie een grote groep groenlingen gefotografeerd en ook een sperwer en kramsvogels die in een boom neerstreken. Een torenvalkje was daar ook te zien. Deze werd behoorlijk dwars gezeten door kraaien.
Hier de beelden die ik kon maken.

Pestvogel, Waxwing
 In the past week I did not have much time to go into nature or respond to your blogs. My husband was atmitted to the hospital, but luckely he is home now. I just went two times for half an hour to see the two Waxwings wich were seen not far from home. The weather was gray, wet and dark but I managed to see these amazing birds. One dous not get the change to often to see these birds. The other photos of the Green finches, and other birds I took earlier. 


 



 

 
Greenfinches







 
Greenfinch


 Fieldfare


Eurasian sparrowhawk


Zoek de torenvalk, search for the Kestrel

41 opmerkingen:

  1. Mooie pestjes, kramsvogels en vinken Roos, wens je man een spoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Roos.

    Mooie serie heb je gemaakt Roos.
    Leuk de Pestvogel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooi blog Roos. Beterschap voor je man en wat zijn het mooie vogels he de pestvogels. Ik ben vanmorgen nogmaals gaan kijken in Nederweert. Zo leuk om ook gewoon te observeren en niet de hele tijd te fotograferen.
    Gr. Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Toos. Leuk dat je weer geweest bent. Ik hoop ze zaterdag nog te treffen als ik ga. Dank voor de beterschapswensen.

      Verwijderen
  4. Hoi Roos,
    Mooie serie van de Pestvogels, ook de groenlingen zijn er met heel veel, altijd leuk om te zien zoveel bij elkaar.
    De foto's met de molen en de torenvalk vind ik prachtig.
    Beterschap voor je man.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Roos, so sorry to hear about your husband and hope he is well on the way to recovery. You seem to be having similar weather to us in middle England, wet and dull, not very good for us camera people. Great images of the Waxwings, they are such a beautiful bird, we are having sightings around us at the moment and Richard has managed to see some but not for me as yet. So many Greenfinches all together then having a good feed on the sunflowers. All the best, Regards John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you John also for the well wishes for my husband :)

      Verwijderen
  6. Una colección de fotos maravillosa, me ha gustado mucho. Que envidia me produce el poder fotografiar a los Bombycilla garrulus, espero poder hacerlo algún día. Saludos desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh My Goodness, this is the most wonderful post.
    The Waxwing is so beautiful that I have been just staring at your photo. The gray background with the waxwing with the orange berries are amazing.
    The Kestrel is so intent on having some dinner and the photo of him in the mill is terrific.
    I hope by the time you read this your husband is feeling so much better.

    cheers, parsnip

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you parsnip also for the well wishes for my husband :)

      Verwijderen
  8. Dag Roos,
    De omstandigheden zijn de laatste tijd niet bepaald gunstig om eropuit te trekken. Desondanks heb je al heel wat van wintergasten gezien.
    Dat je aandacht deze week niet op de natuur gericht was is logisch. Ik wens jullie toe dat het herstel vlot verloopt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Kees. Het herstel gaat de goede kant op :)

      Verwijderen
  9. Prachtig die pestvogels. Maar ook de groenlingen op de uitgebloeide zonnebloemen vind ik super. De kramsvogel heb jij al, ik heb ze alleen nog zien overvliegen. En ook de roofvogels werkten goed mee. Sterkte met het herstel van je man.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn te horen dat thuis alles weer goed gaat Roos. Ik vind het trouwens best knap dat je al zo veel vogels zag. Ik vind de pestvogels prachtig. Nou is het Stevolgebied natuurlijk ook een prachtig gebied. Niet alleen voor de vogels maar ook voor ons. Leuk dat je de Hompesche Molen ook laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerard. De pestvogels heb ik in Nederweert kunnen fotograferen. Jammer genoeg zijn ze nu daar niet meer aanwezig.

      Verwijderen
  11. Tjonge Roos wat een beeldschone foto's heb je kunnen maken. Niet alleen de reeks van de pestvogel, maar ook de groenlingen. Wat een mooie vluchtfoto's en wat mooi op die uitgebloeide zonnebloemen. De kramsvogels ook erg mooi en een sperwer er zo op krijgen is ook lekker! De landschapsfoto's met de molen en de vlucht ganzen heel schilderachtig. Ik heb weer van deze fijne blog genoten.
    Sterkte met het herstel van je man!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello, Roos. I'm very sorry to hear that your husband has been unwell. I hope he is making a full recovery.

    I'm delighted to hear that you found the Waxwings. You got much closer to them than I managed to.

    I've never seen Greenfinches in large flocks like that - amazing!

    When we get Fieldfares, we tend to get Redwings mixed in with them too. Does the same happen there?

    Apart from some sunshine yesterday morning, the weather here has been
    very difficult too. We've got heavy rain and strong winds forecast for all this coming week.

    With my very best wishes to you and your husband - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Richard also for the well wishes for my husband. And indeed that we can see here too that Redwings are to be seen together with the Fieldfares. And also we have now a storm outside. Not the best weather to go outside. But next week looks more promising.
      Regards, Roos

      Verwijderen
  13. Wat zag jij veel vogels Roos.
    Pracht gezicht al die groenlingen.
    Het allermooist vind ik de pestvogel.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb, wat betreft de pestvogels, ook gewacht op beter weer...wat helaas niet kwam. Opnames zijn toch goed gelukt. De plek met de groenlingen zou ik maar geheim houden want anders hangt dat zonnebloemveld binnen de kortste keer vol met lijmspieren (die ervaring heb ik opgedaan).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Huub en voor de tip. Het is toch niet te geloven dat die vreselijke praktijken nog steeds plaatsvinden. :(

      Verwijderen
  15. Hallo Roos,
    ik lees dat je man in het ziekenhuis opgenomen is geweest en nu gelukkig weer thuis is. Ik hoop dat dit niet al te ernstig is geweest.

    Je foto's zijn echt heel erg leuk. Ik wilde ook weg voor de pestvogels maar ik had geen rij. Toen ik dat afgelopen maandag wel had goot het van de lucht en waren ze juist op die plek (waar ze al dagen zaten) vertrokken). Je groenlingen zijn ook geweldig net als de sperwer.
    Heel leuk ook zoals je de vogels in vlucht het weten te fotograferen Top!
    Groetjes,]
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Had ook naar de pestvogels in Nederweert willen gaan Roos, maar het weer werkte inderdaad niet echt mee, jammer. Je wegvliegende groenlingen zijn erg mooi, die plek moet je zuinig op zijn. De boom vol met kramsvogels is ook heel fraai.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben heel jaloers, Roos, want ik heb nog nooit een pestvogel gezien. Ik wist niet dat ze bij Nederweert waren gesignaleerd. Sterkte en beterschap met en voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh my, what a wonderful series, Roos, especially of the waxwings. You must have been truly delighted to come across these birds. I have just returned from Cuba around 3:00h this morning, so I am a little tired right now.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful shots Rose! All very best wishes to you!

    BeantwoordenVerwijderen