donderdag 1 december 2016

Kramsvogels, Fieldfare, and technical problems with placing reactions on some other blogs

Excuses dat ik niet op sommige blogs reageer van de mensen die ik volg. Op de een of andere manier kan ik geen reactie plaatsen terwijl bij anderen ik geen problemen ondervind. Als er iemand is die de oplossing weet hoor ik dat graag.
 
Dit is o.a. het geval bij:
Helma's natuurfoto's, Dommelvos, Weert en Natuur, 1000 pattes, Irma's natuurbeleving.
 
My appologies to some of you bloggers I follow. I seem not to be able to put a reaction on your blog. With other blogs I have no problem at all. If you know the solution to this problem please let me know.
 
Op diverse locaties niet ver van huis heb ik diverse grote groepen met kramsvogels ontdekt. Is dit een voorbode van een echte koude winter? Soms tussen de kramsvogels kun je ook koperwieken ontdekken. De koperwiek is een minder schuwe vogel dan de kramsvogels die bij het minste of geringste op de wieken gaan.  link naar Natuurpunt met info over de kramsvogel
 
 
On several location I spotted big flocks of Fieldfare. Is this a sign that we will get a very cold Winter?
 
 





Dit was maar een derde van de aantallen vogels die in de toppen van de bomen zaten.
This was only a third of the birds that were sitting in the top of the trees.
 
Koperwiek, Redwing.

28 opmerkingen:

  1. Hoi Roos.

    Had ik ook dat probleem.
    firefox erop zetten, daar gaat het wel mee.

    Mooi al die kramsvogeltjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Patricia. Ik kijk het nog even aan. Misschien ligt het aan Blogger.

      Verwijderen
    2. Ik krijg niet eens een link om op te klikken in Firefox , alleen antwoorden op berichten is mogelijk, in Safari is het helemaal hopeloos.

      Verwijderen
  2. That's a prolific berry crop for the Fieldfares, Roos. I think I could tell the season in Europe by the sheer number of blogs that have published about Fieldfares recently, a species I have never seen by the way.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you David. And possibly also what kind of Winter we can expect.

      Verwijderen
  3. Hi Roos, only the other day Richard and myself were saying about the number of Fieldfare we are seeing this year in comparison to last, in fact we only saw one flock last year and that was late on. Lets hope its not a harbinger of a bad Winter. Super images of a beautiful bird. All the best. Regards John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you John I also do not hope for a harsh Winter. But I do wish a longer lasting Winter on the North Pole. There it is much more nessecery.

      Verwijderen
  4. Buenas fotos del zorzal real, dentro de poco tiempo los veremos por estas latitudes. Bonitas fotos Roos, un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The Fieldfares are so beautiful.
    Blue/gray head and back with the spotted breast. Love the photos with the branches and berries.
    It always makes me happy to see your blog pop up on my reader. Your photos are so beautiful.

    cheers, parsnip

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super images of your winter thrushes, Roos! I've seen a few here this winter, but not taken any usable photos of them yet.

    I too hope that our winter will not be too harsh, but I'd much rather a crisp frosty day with sunshine than the dull damp weather we seem to be getting a lot of at the moment!

    Take good care and keep well - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roos,
    Jij hebt niet te klagen over deze wintergasten. Ik heb alleen kramsvogels op afstand gezien. Met wintergasten heb ik het tot nu toe nog niet erg getroffen.
    Heb je nog steeds het probleem met reageren op andere blogs?
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Kees. Ik kan via mijn PC nog niet reageren op sommige blogs. Wel via mijn Tablet.

      Verwijderen
  8. Hoi Roos,

    Mooi zeg die kramsvogels, het is al weer even geleden dat ik ze gefotografeerd heb. Recent maakte ik een wandeling door de Groote Peel, zonder camera, en zul je altijd zien, op nog geen 15 meter van me vandaag bleef een groep van wel 40 kramsvogels lange tijd op de bessen foerageren, da's balen natuurlijk. Ik vind je eerste foto de mooiste, de panorama uitsnede doet het hier prima.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ad. En inderdaad dan is het balen dat geen toestel bij je hebt.

      Verwijderen
  9. Hoi Roos,
    Wat heb je veel Krammen gezien!!! Die boom zit tjokvol!
    Geweldig. Of het een voorbode voor een koude winter is weet ik ook niet, liever niet ;-) maar dat het behoorlijk koud is in Scandinavië zal wel het geval zijn. Mooie opnames! Ik weet niet waar het aan ligt dat je niet kunt reageren op enkele blogs. Wat vervelend voor je. Gelukkig kan ik wel reageren op jouw blog!
    fijn weekend
    en groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brilliant images Rose,love the first shot,and the berry eating shots are just stunning.
    John.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I am sorry you are experiencing problems with some blogs, mine included.
    Maybe you should look into the addons of your navigator....
    Your photos are fantastic, this is a species I hardly ever see, let alone photograph!
    Congratulation, Roos :)
    Enjoy your week and hope you get sorted out.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Roos,
    er zijn er inderdaad een aantal die niet kunnen reageren. Ik kan wel overal reageren (gelukkig) maar dat kunnen ze niet bij mij (helaas). Ik hoop dat die ellende heel gauw is opgelost.

    Je zag echt veel kramsvogels zeg! Ik heb er echt nog niet een gezien!
    Die eerste foto is geweldig in de panorama uitvoering en in foto 6 zie je hoevvel kramsvogels er waren!! Echt top.
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou niet weten Roos hoe het probleem opgelost kan worden. Heb je dat al voorgelegd aan het blogforum?
    https://productforums.google.com/forum/#!forum/blogger-nl
    Ik hoop dat het opgelost kan worden.

    Wat betreft je vogels. Ze zijn prachtig. Vooral de kramsvogelfoto vind ik erg mooi. Ik heb nog geen enkele kramsvogel of koperwiek gezien, dus wat dat betreft ben je een echte bofkont

    gr. Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor mijn late reactie Gerard. Ja heb wel een melding achtergelaten maar nog geen oplossing ontvangen.

      Verwijderen
  14. Geweldig die kramsvogels,ik heb ze dit jaar nog niet gezien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen