maandag 12 december 2016

Pestvogels / Waxwings



19 pestvogels hebben zich al een paar dagen in Roermond laten zien. Dankzij Waarneming.nl en de waarnemers die een melding plaatsen kun je dan ook genieten van o.a. de pestvogels. Gisteren dus de locatie bezocht waar in eerste instantie 1 pestvogel aanwezig was en ook heel veel kramsvogels. Op een pleintje staan vier boompjes met volop bessen waar de vogels een waar festijn aan hebben. Een poosje later roept een van de waarnemers die ook aanwezig was "daar komen ze" en inderdaad een groepje komt aangevlogen en landt in de boompjes met bessen. Als dan de bewolking ook nog breekt en het zonnetje gaat schijnen is het een waar vogelfeestje. Ook merels lieten de besjes goed smaken en natuurlijk ook de kramsvogels. De vogels hebben flink van de bessen gegeten en ik heb daar de volgende foto's van kunnen maken.

 
Yesterday, I went to Roermond, because on the site Waarneming.nl observers made notice of 19 Waxwings who were staying in a certan area. Not far from home, so I went there. Arriving on the spot there were 5 observers. At first we saw only one Waxwing but one of the observers called out "her they come" and the birds flew in on the 4 trees overloaded with berries.  It was great to observe and take pictures of these amazing birds having a real feast. Also a lot of Fieldfare and blackbirds joined the party.
 

















 

18 opmerkingen:

  1. Dit is ook een hele mooie serie, Roos. Typische Pestvogelfoto's, maar de eerste en ook de tweede springen er boven uit. Die had ik ook wel gemaakt willen hebben. Je had trouwens over het licht niet ten klagen. Ook wel lekker dat het er niet zo'n gekkenhuis was als in IJmuiden.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super serie Maria.
    Ik vind de foto's echt allemaal perfect.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Irma. Ik ben op zoek gegaan naar Maria maar kon haar niet vinden ;)

      Verwijderen
  3. Hi Roos, what a set of images, Waxwings are stunning birds that I have still to see and capture this year. Great post. Regards John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Roos. Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Inderdaad zeker de eerste, is te gek. Mooi moment. Was leuk je weer eens gezien te hebben. We hebben geboft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That's a super set of images, Roos. You are very lucky to have these birds near you. A few weeks ago they said it was going to be an excellent winter for Waxwings in UK. So far, it hasn't worked out that way, with sightings being a bit few and far between. I have my fingers crossed that we'll have some near to us soon.

    My best wishes to you - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I want to pet the birds. They look so soft besides beautiful.
    The photos of them eating the berries that are bigger their their beaks is so amazing.
    All the photos are wonderful.

    cheers, parsnip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Espectaculares fotos del Bombycilla garrulus, un ave preciosa. Enhorabuena Roos, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Roos.

    Wat heb je ze er prachtig opstaan Roos.
    Super dat je deze vogels hebt kunnen fotograferen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's a great series of pictures, Roos, especially where they are swallowing the berries. I am always amazed here when I see waxwings in a very cold winter's day and they swallow berries which must be like little frozen cannonballs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Roos,
    Geweldig dat je zoveel pestvogels hebt gezien en er allemaal hele gave platen van hebt kunnen nemen. Prachtig! Ook leuk dat je de merel en een kramsvogel ook nog hebt toegevoegd. Een echt smulbessenfeestje.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Roos,
    Pestvogels brengen altijd wat extra's, niet alleen winterse beelden. Je hebt het wel getroffen dat je de vogels goed hebt kunnen fotograferen zonder veel opdringerige fotografen. Er zitten veel mooie beelden bij. Het zijn prachtige vogels die het verdienen om er mooie platen van te maken. Je zal best tevreden zijn met wat je hier laat zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig Roos, je bent weer helemaal op dreef. Ik zag je foto's van de pestvogels op Waarneming.nl, dus gauw naar je site om meer te zoeken. Je hebt prachtige foto's van de pestvogels gemaakt, echt schitterend. Zondag zag ik ze in Kerkrade, maar ik had geen goede camera bij me. Wel voor het eerst van mijn leven de pestvogels gezien, dus ik was blij.
    Ik ben ook stinkend jaloers op de foto's van de roerdomp in je vorige blog.
    Momenteel ben ik bezig met beveronderzoek. Alle bevervestigingen in Limburg worden in kaart gebracht. Ik kijk daarom veel naar beneden in plaats van naar boven en dan zie je geen vogels.
    Groet van Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaaaa....... dit is echt super Roos. Hier kijk ik dan toch echt wel met enigszins jaloerse blikken naar hoor. ik wilde ze ook fotograferen maar kon geen vrij krijgen. Toen ik dan wel vrij had was het én rotweer én de vogels waren gevlogen. Prachtig zoals jij deze mooie pestvogels hebt weten vast te leggen Echt super!
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige serie, wat heb je ze mooi tussen de besjes, zelfs met een snavel vol bes.
    Laten we hopen dat we ze deze winter nog een keer kunnen fotograferen, want het zijn zulke mooie , bijzondere vogels. Deze serie heb jij in ieder geval binnen en daar kun je heel blij mee zijn.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige platen Roos en ondanks het tegenlicht prima belicht. Ik stond op het punt om er ook naar toe te rijden toen het weer eens flink begon te regenen. Enkele dagen daarna waren ze blijkbaar weer weg, althans ik zag geen meldingen meer op waarneming. Spijt achteraf dat ik niet eerder gegaan ben. Nr. 2 vind ik de mooiste.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie opnames. Zelf ook zitten azen op de roerdomp en de pestvogel maar helaas liet het weer het afweten. Heb beide soorten enkele jaren geleden vastgelegd tijdens vorst en zon. Ik vind foto 4 van de groep heeeel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen