zaterdag 26 januari 2019

Roerdomp Eurasian Bittern Botaurus stellaris 2018


Than annother highlight last summer. The Eurasian Bittern Botaurus stellaris. A couple had their young near the cabin where we can observe birds. I do not know how many of them but at least two young birds. It was great to see them walk on the water edge surging for food. It gave us the best opportunity to take the most wonderful captures. Also of the birds in flight was wonderful to see.  Enjoy



Afgelopen zomer had een stel roerdompen vlakbij de hut hun nest met jongen grootgebracht. De aantallen weet ik niet precies maar op zijn minst waren het er twee. Vanuit de kijkhut konden we onbespied de vogels langs de waterkant zien lopen op zoek naar wat eetbaars. Ook de vogels in vlucht was mooi om te zien en een paar geslaagde foto's was het resultaat. 
Het zijn weer een hoop foto's geworden maar wil ze jullie als kijker niet onthouden. Voor mijzelf is het een soort archief wat ik op deze manier kan laten zien.

Veel kijkplezier  












 






38 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's van de Roerdomp Roos. Ik hoop er daar ooit ook eens een te zien. Wat zul je er van genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Toos, leuk je bericht te lezen. Dankjewel. En dat gaat vast lukken om de roerdomp te kunnen zien. Ik zal je wel een melding sturen als ze weer te zien zijn.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  2. I am very envious of your Bittern images, Roos. They are fabulous! It is a bird that I have never successfully photographed - and you even managed to get some great shots of one in flight! Wonderful !!!!!!!!!

    My very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard, Thank you for liking these photographs of the Bittern.
      It takes patience and luck. Hope you will succeed one day to be able to capture these birds.
      Take care,
      Roos

      Verwijderen
  3. Pracht serie van deze zeldzame verschijning!

    gr Louis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Louis. Leuk dat je mijn blog hebt bezocht.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  4. Hoi Roos.

    Wah Roos, super hoe je deze mooie vogels op de foto's heb gezet.
    Super mooie dieren en prachtige foto's.

    Is genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Roos,
    Wat een schitterende serie foto's van deze roedomp is dit.
    Deze kom je niet zo vaak tegen, ik heb hem nog nooit gezien in ieder geval.
    Ik vind alle foto's super met als mooiste foto negen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Irma. Ja haast uniek om op deze manier de roerdomp te kunnen fotograferen.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  6. Hallo Roos,
    Een fantastische plek daar! Jaloersmakende platen heeft het je opgeleverd.
    Ik heb hier erg van genoten! Voor mij, jaren geleden dat ik een roerdomp tot in details zag!
    Mooi, hoor!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor. Ik ben wel lichtelijk jaloers....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor reactie Dick. Niet jaloers worden, gaat jou vast ook nog wel lukken.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  8. Wow, dit is mooi Roos.
    Pracht foto's van de Roerdomp, nog nooit in het echie gezien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Roos,
    Wat een schitterende serie. Het is een zeldzaamheid dat een roerdomp zich laat zien, zeker in de zomer. Jij hebt hem echt geweldig kunnen fotograferen, zo tussen het gras en de bloemen. Maar ook mooie vlieg foto's
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ghita, dank voor je reactie. Zo wil ik ooit nog de vos, zoals jij ze op de plaat zet, fotograferen.
      Er moet wat te wensen overblijven :)
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  10. Great pictures of a nice birdšŸ‘

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Roos
    wat een gaffe serie is dit van die roerdomp.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Unas fotos espectaculares del Avetoro Botaurus stellaris, enhorabuena Roos. Un fuerte abrazo desde EspaƱa.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Roos,
    Superb images of the Bittern, you were so lucky to see the bird in the summer.
    Some wonderful flight images but the detailed head shot is fabulous.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John, Thank you for liking my captures of the Bittern.
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  14. Geweldig mooi Roos om de Roerdompo er zo op te krijgen valt niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Roos,
    Een roerdomp in de zomer op de plaat krijgen is mij nog nooit gelukt. Volgens mij heb ik roerdompen voor het laatst in de zomer gezien toen ik als klein jongetje met mijn ouders op vakantie was. In de winter is het andere koek, zeker als het flink vriest. Het is wel een paar jaar geleden, maar toen ben ik een keer goed verwend. Jouw serie mag er zijn, je treft het dat je zo'n plek kent.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kees, dank je voor je reactie. Ja en dan nog is het niet altijd raak. Deze keer was het omdat vlakbij de hut de jongen zijn opgegroeid en dus vaak te zien waren. Misschien kiezen de oudervogels dit jaar wel een plek waar ze helemaal niet te zien zullen zijn. Ook hier blijft het toeval. In de winter is het inderdaad vaker raak omdat ze meer uit het riet komen en er ook minder riet is.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  16. Wauw.... werkelijk schitterende en uiteraard jaloersmakende foto's Roos. Al eeuwen op zoek naar een roerdomp en jij hebt gewoon een nest vlakbij hihi... geweldig zeg! Ik vind je foto's dan ook supermooi en ook een compliment voor je prachtige kopfoto.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Helma en je compliment. Uiteraard hoop ik dat het jou ook gaat lukken een keer een roerdomp te zien.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  17. look so wonderful when bird is flying.
    have a great day

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw Roos, wat laat je ons hier wat prachtigs zien. Ik neem aan dat ze genomen zijn in de Luyssen? Jaloersmakende foto's ja. Vooral die in vlucht met zo'n mooie lucht als achtergrond maakt me sprakeloos, maar ook die tussen de oevervegetatie zijn geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Gerard. En ja dit was allemaal in De Luysen.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen