zondag 17 februari 2019

Beelden uit november en december 2018


Beelden van november en december 2018

Deze twee laatste maanden van het jaar zijn ook bijzonder qua kleuren die je tegenkomt in de natuur. Als dan op sommige dagen de zon ook nog schijnt is het een feest voor het oog. Ik heb getracht dit vast te leggen in onderstaande foto's. Het zijn ook de maanden dat er weer veel ganzen uit het hoge noorden naar hun overwinteringsgebieden komen en het blijft altijd weer mooi om ze te zien. Ook de kraanvogels heb ik gezien die weer naar o.a. Frankrijk vliegen om de winter door te brengen. Het grappige is dat ze, nu ik dit schrijf, alweer terugkomen en ze zijn al veelvuldig waar genomen.
Ik moet opschieten met het afronden van foto's van 2018 want we naderen alweer de maand maart en dan kom ik in het gedrang met mijn waarnemingen in de eerste maanden van 2019.  
Veel kijkplezier.





 
 










 
 









 


12 opmerkingen:

  1. Hoi Roos.

    Prachtige Herfst/Winter foto's.
    Heerlijk om te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Roos
    mooie herfst serie en al die soorten vogels zijn ook gaaf.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's a wonderful series of images, Roos, showing the colours and the diversity of nature. And as you point out the cycle of the seasons is inexorable and continues as it always has. There is beauty to be found for the careful observer, wonderment, and the sense that one is often looking with new eyes. I never tire of it. It challenges, refreshes and renews always.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer heel veel moois, de prachtige herfstkleuren, het schattige puttertje, de andere vogeltjes. Ook mooie zwammetjes. Echt even terug naar de herfst met jouw blog, maar leuk dat je deze foto's hier nog even deelt zodat wij er ook van kunnen genieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a wonderful journey you are taking us on with these beautiful images, Roos. You start with gorgeous late autumn colours, then show us fabulous fungi (even if one of them is a little suggestive!), then superb Goldfinches (one of my garden favourites), other delightful birds, and then finish with a Wren and a Robin - more perfection! Thank you for an inspiring post.

    With my very best wishes to you for the week ahead - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Roos,
    Wat een schitterende serie herfst/winter foto's.
    Het puttertje en het winterkoninkje vind ik echt geweldig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eindelijk Roos het lukt weer, maar wat een prachtige blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Roos,
    What a colourful post, the initial images with the Holly and fungus are super, then we start on the birds, must have to admit I love the Wren, such a feisty little bird, always find it difficult to see a Robin and not take an image.
    Good to see the Storks are returning, won't be long before our Ospreys do likewise.
    Super post.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Roos,
    Dit is een mooie inhaalslag. De kleuren van de herfst inspireren vrijwel iedereen. Toch spreken de platen van de putters, het winterkoninkje en de torenvalk mij het meest aan. Overvliegende kraanvogels zien wij in het westen nooit, jij hebt het beter getroffen. Al met al een mooie afsluiting van 2018.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Laat je niet gek maken, Roos. Doe ik ook niet en ik loop nog wat meer achter dan jij. Maar wat is er mis met kijken naar sneewwfoto's in juli? Kan best verfrissend zijn, toch?
    Mooi overzicht met voor mij als mooiste de torenvalk op paaltje en dito de winterkoning. Ook op de putters ben ik lichtelijk jaloers. Wat zijn dat toch mooie vogels. Zie ze veel te weinig, helaas.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Roos,
    Het herfstblad is prachtig en de zwammen ook heel mooi gefotografeerd, maar de vogeltjes trokken me dit keer meer... Wat een gave serie Het puttertje, de groenlingen, maar ook het winterkoninkje en het roodborstje, prachtig en mooi in die lijstjes. Extra mooi de Ganzen en de torenvalk. foto 17 vind ik de mooiste foto, wat een juweeltje!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een kleurenpracht! Heel aantrekkelijk, zeker op een grijze dag als vandaag.
    Het gaat je wel lukken, bijkomen :-)
    groeten
    Roely

    BeantwoordenVerwijderen