woensdag 29 september 2021

Already five weeks ago ...

 


Alweer vijf weken geleden dat ik geopereerd ben. Vorige week de eerste controle gehad en goed bevonden om over een half jaar voor de tweede controle terug te komen.  Nu ik deze kennis heb kan ik er ook makkelijker over schrijven want een operatie als deze wordt vanwege de vele risico's die je loopt, pas als het niet anders meer kan, uitgevoerd. Alles voor zover duidelijk goed geslaagd en nagenoeg geen pijn gehad. Wel een hele grote ritsluiting erbij gekregen die over de hele lengte van mijn buik te zien is. Maag en darmen hebben er wel een flinke tijd over gedaan om weer optimaal te functioneren en mijn smaak liet soms ook te wensen over. Al met al 10 kilo afgevallen wat dan weer een leuke bijkomstigheid is voor de kleding die ik al een tijdje niet meer aankon. Maar het mooiste is geen pijn meer in rug, heupen en spieren in de benen. De bom onder mijn nieren of wel Aneurysma in de aorta is verholpen. Door een broekvormige stent die geplaatst is is een eruptie voorkomen met alle gevolgen van dien en zijn de vernauwingen in de aderen naar mijn benen omzeild waardoor het bloed weer vrij kan doorstromen in mijn benen wat de nodige zuurstof meeneemt. Ik heb een mooi aantal jaren erbij gekregen om van alles optimaal te kunnen genieten. Inmiddels zijn mijn man en ik ook al wezen wandelen in de natuur, en dat veel eerder dan ik mogelijk had gehouden. Alles op het gemak natuurlijk want ik ben vaak nog moe en doe dan ook nog wel eens dutje om bij te tanken, grote inspanningen mag voorlopig nog niet. Maar het doet deugd om weer buiten te zijn en nog van een mooie herfst te kunnen genieten. 

De foto's die ik dan nu plaats zijn van de maand augustus. Foto's meest uit de omgeving van De Luysen, Kettingdijk, A-beek en Grevenbicht.


Bruin blauwtje op de geranium op mijn terras Aricia agestis 

Gelderse roos Biburnum opulus 


Groenlingen in venkel veld Carduelis chloris  


Grote kaardebol Dipsacus fullonum  


Huismus op venkel Passer domesticus  


Huismussen Passer domesticus



Zonnebloemen Helianthus annuus  


Dodaars achybaptus ruficollis juveniel  


IJsvogel Alcedo atthis 


Grote keizerlibel Anax imperator



Blauwe reiger Ardea cinerea 


Grote sabelsprinkhaan Tettigonia viridissima  


Verder wil ik een ieder bedanken voor de belangstelling en beterschapswensen. 
Dat heeft me echt deugd gedaan. 


49 opmerkingen:

  1. Hoi Roos
    wat een mooie foto's heb je gemaakt en wat een variatie
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Roos.

    Heel fijn Roos dat het iets beter met je gaat, best een heftige operatie.
    Mooie serie heb je gemaakt.
    Mooi de Vogels en Eenden en de Libelle.
    Prachtig de IJsvogel en de groenlingen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Roos: How wonderful that you are out and about again after the major surgery you undertook. As you say, it's necessary to take it easy, but good to experience the restorative power of nature. I hope that every day you will feel a little better and soon will be chasing through the meadows like a young girl! Hugs from Canada. David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your kind words David. But I doubt you will find chasing through meadows. LoL.
      Hugs back from Belgium.
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  4. Hello Roos,
    Wow from wehat you describe you certainly had a full srvice and its wondrful you are already out and about, love Davids comment,'when I get my new knee I eill be able to chase you. A superb series of images.
    You look after yourself,
    Best wishes,
    John.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Roos,
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
    De vlinder, groenlingen en de jonge dodaars zijn mijn favoriet.

    Deze operatie is echt heel heftig, een nicht van mijn man heeft deze operatie ook moeten ondergaan.
    Ook mijn man heeft een iets vergrootte aorta, maar hoeft er niet aan geopereerd te worden, het zit nog binnen de grens, was voor ons ook best toen wel even een spannende tijd.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Irma
      Het schijnt ook een familiaire aandoening te zijn. Goed in de gaten blijven houden Irma.

      Verwijderen
  6. Zo te lezen heb je er stevig van gelust Roos. Gelukkig dat het weer de goede kant op gaat. En nu nog aansterken. De natuur is daar een goed middel voor.
    Je laat ons prachtige close-ups zien in deze post van de glazenmaker en de sprinkhaan. Moet je meer gaan doen. Van de zonnebloemen word ik nou echt vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roos,
    Het leven lacht je weer toe! Rustig aan en genieten van wat er op je pad komt!
    Je foto's zijn prachtig en kleurrijk.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige fotos Roos, gelukkig gaat het weer een beetje beter met je, Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Roos wat een mooi positief nieuws jullie kunnen er weer op uit gaan en genieten heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful images, especially the Heron, I love them Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's Roos, maar nog mooier is dat je een geslaagde operatie achter de rug hebt. Veel succes gewenst bij het verdere herstel. Wat fijn, dat je stukje bij beetje de natuur weer in kunt, Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Roos,

    Mooi dat je weer on side bent, je foto's hebben er niet onder geleden, leuke serie weer. Ik wens je sterkte bij het verdere herstel, doe rustig aan.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Roos, wat fijn om te horen dat alles tot nu toe goed verlopen na je operatie. Ook heel leuk dat je weer rustig aan van de natuur kunt gaan genieten samen met je man.
    Je blog bevat weer mooie foto’s zoals we gewend zijn van jou.
    Heel veel sterkte met het herstel en tot ziens!
    Groetjes ook van Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Roos. It is wonderful to hear that you are recovering from your major surgery so well.
    Already you are treating us to a delightful selection of photos. I think your dragonfly is Anax imperator, and not Aeshna cyanea.

    Sorry for the late reply. Internet failed completely in this area!

    My very best wishes - stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your reaction Richard. Thank you also for the correct name of the dragonfly.
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  15. Hallo Roos
    da freue ich mich das es wieder besser geht, so eine OP ist immer anstrengend aber es wird besser und ein schöner Herbst kann kommen wo man die Natur nochmals in vollen zügen erleben kann, der Eisvogel ist immer ein perfektes motiv, hast du super eingefangen.. hier bei uns sind es zu wenige so das man sie sehr sehr selten vor die Kamera bekommt
    weiterhin gute Besserung
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Roos, gelukkig heb je dit weer allemaal doorstaan en achter de rug. Nu weer optimaal genieten van de natuur en wij genieten mee van jou foto's. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Roos,
    Dat was geen misselijk probleem waar je mee te maken had. Gelukkig is er op tijd ingegrepen waardoor het gevaar geweken is. Natuurlijk vergt het tijd om te herstellen maar dat zal wel lukken als je weet dat het steeds beter zal gaan.
    Mooi dat je al weer de energie en zin had om eropuit te gaan en zelfs te fotograferen.
    Sterkte de komende tijd en geniet van de nieuwe perspectieven die jullie hebben gekregen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Życzę Ci zdrowia i radości! Piękne zdjęcia zrobiłaś. Zawsze z radością je oglądam, są takie pogodne!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Roos,
    heel heftig als ik dat lees van je aneurysma!!
    Gelukkig is de operatie goed gegaan.
    Je blog is weer heel mooi met een prachtige varia.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Roos, wat fijn dat het zo goed is gegaan en dat je nu weer lekker naar buiten kunt. Het was geen kattenpis begrijp ik. Maar gelukkig achter de rug en vol goede moed verder met genieten van alles om je heen. Mooi je Bruin blauwtje in de tuin en de vogeltjes natuurlijk ook.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's Roos.
    En wat fijn dat het de goede kant op gaat met je gezondheid.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wauw, wat een heftige periode en zware operatie heb jij achter de rug. Ik lees het nu pas omdat mijn blogactiviteiten nogal op een laag pitje staan. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Nu nog rustig aan doen. Beterschap verder. Wel weer prachtige foto's in deze blog.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Roos, hoe is het met je ? Het is stil op je blog. Je kan me mailen via het contactformulier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Caroline, dankjewel voor het informeren hoe het met me gaat. Het gaat goed hoor. Ik heb alleen niet veel inspiratie om een blog te maken. Vandaar dat ik geen nieuw blog heb gemaakt. Komt wel weer.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
    2. Gelukkig dat het goed met je gaat !

      Verwijderen
  24. Mooie foto's weer zus en ja het gaat je goed na de operatie , je ziet er weer fantastisch uit en je bent erg positief , goed zo houden zo en houden zo.... Broer Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve broer voor je deze lieve reactie.
      xxx Roos

      Verwijderen