woensdag 9 november 2022

Keramiek ...

 

Keramiek beschilderen dat was mijn beroep. Ooit was ik als plateelschilderes werkzaam bij de "Porceleyne Fles" te Delft.

In latere jaren toen ik in Belgie ben gaan wonen heb ik een tijd mijn eigen atelier gehad. Na onze verhuizing naar een appartement had ik niet meer de geschikte ruimte om hier mee door te gaan. Toch op de een of andere manier blijft het beschilderen van keramiek en De Porceleyne Fles weer om de hoek kijken. Ik heb daar een klein item over geschreven op de pagina met tab "keramiek" waarvoor ik hierbij de link bijvoeg. "Keramiek"

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.  


18 opmerkingen:

  1. wat leuk Roos mijn buurman Henk de Jong heeft daar ook gewerkt ,hij moest veel in het buitenland op exposietes schilderen thuis had hij levengroot het laatste avondmaal hangen zelf heb ik nog een prachtig aandenken van hem gekregen,hij was apetrots dat hij daar heb mogen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bas, ja ik heb daar ook met veel plezier gewerkt. Een unieke en creatieve werkplek!
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  2. It must have been significant to work for such an august company, Roos. Delft pottery is renowned throughout the world and still eagerly sought after by collectors. Maybe pieces I have seen here were hand-painted by you! Hugs - David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It was indeed a great place to work David. I did it with lots and lots of pleasure.
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  3. Dit is echt geweldig Roos,
    De staartmeesjes zijn mijn favoriet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Irma. Maar in dit geval ging het om het artikel wat ik recent heb geplaatst.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  4. Hoi Roos, Wow dat was heel leuk om allemaal te lezen en bekijken! Wat een mooi servies heb je zo gemaakt. De liefde voor de vlinders en vogels zit bij jou ingebakken ;-)
    Geweldig!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for this reminder as to just how wonderful your artistry is, Roos. I am in awe of your talent.

    My very best wishes - stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Roos.

    Dit is Super Roos.
    Zo mooi.
    Wat een leuk werk heb je gedaan.
    Je moet wel een hele vaste hand hebben om dit zo mooi te kunnen doen.
    Ook leuk dat je zus dat ook heeft gedaan.

    Super mooi Roos en echt leuk dat je dit zo met ons deelt.
    Ik heb ervan genoten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verbluffend. Een prachtige hobby, maar ik zou het niet kunnen. Dat jij daar nog tijd voor hebt naast je foto's en omzwervingen in de natuur?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerard, ik ben al een aantal jaren geleden gestopt met het beschilderen van keramiek omdat onze woning niet de geschikte ruimte heeft om dat te doen.
      Het verhaal ging meer over de contacten die ik nog steeds heb met collega's en het digitale bestand wat er gemaakt wordt met gegevens van de plateelschilders over de loop der jaren.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  8. Hallo Roos,
    Ik wist iets van jouw achtergrond maar nu ik gezien heb wat je gemaakt heb ben ik wel onder de indruk. Werken bij de Porceleyne Fles betekent vanzelfsprekend al dat je heel wat in je mars moet hebben, maar je hebt het helemaal waar gemaakt. Het geeft bovendien een interessant stuk achtergrondinformatie waarbij je een knappe combinatie van hobby en werk hebt weten te maken. Mijn complimenten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen