dinsdag 12 november 2013

Grathem, hoog water in de beken en oude bomen

Ik vind het maar niks dagen binnen zitten vanwege de vele regen. Maar gisteren was een uitzondering dus kon ik weer eens op pad. Dat het veel geregend had was goed te merken aan de beken die op sommige plekken buiten hun oevers waren getreden en bij de draaiende watermolen van Grathem donderde het water het lager gelegen gedeelte in.
Zicht op Grathem

Ik kwam op mijn ritje ook langs de Uffelse beek waar ook een watermolen staat. De Uffelse molen (<link) is nu buiten gebruik maar restauratie plannen zijn goedgekeurd.
Uffelse molen


In het landschap veel Buizerds. Het blijft moeilijk om ze te fotograferen maar deze wilde wel poseren.
Eenzaam maar niet alleen

In het landschap veel mooie grote bomen en op een kruispunt zag ik onder een boom nog een grote Vliegenzwam en Boleet.

Boleet

Vliegenzwam

4 opmerkingen:

  1. Mooie sfeervolle plaatjes zo in dat warme herfstlicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie herfstfoto's Roos. Het gebied is bij mij wel bekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die lage zon geeft zulk mooi licht nu, je hebt er goed van geprofiteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Roos, ik heb weer genoten, dank je wel.
    Ook de buizerd staat er heel mooi op.

    BeantwoordenVerwijderen