zaterdag 2 november 2013

Leudal NL Limburg, een tweede bezoek

Eerder deze week ben ik weer naar het Leudal geweest om een andere kant van het gebied te verkennen. Eerst naar het informatiecentrum om te horen hoe ik het dichtst bij mijn doel kon komen. Ik kreeg een handige tip over parkeermogelijkheden. Deze keer ging ik dus naar de watermolen. Bijzonder is dat de Leumolen de enige watermolen van de zes overgebleven watermolens in Nederland is die een olie- en korenmolen onder een dak huisvest.





Ook scheen weer de zon wat de herfstkleuren mooi deed uitkomen.
Hier veel minder paddestoelen maar toch een paar mooie exemplaren kunnen vinden.

 

Parasolzwam


Echte Tonderzwam




3 opmerkingen:

  1. Prachtig weer Roos, ook de foto's hieronder, zo vol sfeer!
    Roely

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roos het is elke keer weer genieten van je blog!
    De boom met die kale taken, vind ik een hele mooie foto.
    Herma

    BeantwoordenVerwijderen