zondag 23 juli 2017

Frankrijk 9 t/m 23 juni, kevers, slang, hagedis en bloemen


Deze keer de foto's maar eens in collages verwerkt anders werd het blog weer te lang.
Deurkloppers is iets waar ik altijd voor val. Dus als ik ze tegenkom in dorpen dan gaan ze op de foto. In de Aubrac is het in het voorjaar een weelde aan wilde bloemen en de Adderwortel stond volop in het veld. Ook weer de Orchis gezien. Op de bloemen van de bramenstruiken een Gouden tor. In het gras bleek de Groengele torslang op nog geen meter mijn voeten voorbij te zijn geschoven. De slang was blijkbaar ook een beetje geschrokken en hief zijn kop dan ook in de hoogte. De gewone bronlibel (Cordulegaster boltonii) zat zich op te warmen op een bonenstaak in de moestuin. Een mooie blauwe tor deed aan acrobatiek. Prachtig blauw is dit kevertje. En ook wilde de smaragdhagedis voor mij poseren.

Bedankt voor al jullie reacties op mijn twee vorige blogs over mijn vakantie bij mijn broer.


This time I put the pictures in a collage. Otherwise it became to much for this log. Flowers, beatles, snake, lizzards and dragonflies. It all was so wonderful to see. Enjoy.

Thank you all for your kind reactions on the two previous logs about my stay at my brother in France.




29 opmerkingen:

  1. prachtige foto's, en goed idee zo'n collage, ik heb ook altijd moeite om het aantal foto's per blog te beperken.
    De hagedis en libel zijn mijn favorieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kleurrijke omgeving Roos. Fantastisch! De hagedisfoto vind ik erg mooi en ook een leuke collage van de prachtige deurkloppers.
    Groeten,
    Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's ironic that your post features door knockers, Roos. I was commenting to a friend only recently that one never sees knockers on modern doors, yet when I was a child door knockers were so unique and varied that one knew the house by the door knocker alone. Great montage of the wildlife in the area you visit so often. Enjoy the week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David, Thank you for your reaction. Yes in France you can still find door knockers and mostly in villages. They are Always unique and when I see them I have to take a picture of them.

      Verwijderen
  4. Prachtige collages heb je hier Roos.
    Goed idee om zo toch veel foto's te laten zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Roos.

    Super mooi wat je laat zien Roos.
    Veel moois.
    De deurkloppers zijn ook echt super mooi en leuk.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Roos, wat grappig dat je valt voor deurkloppers! Die zijn ook leuk! Je hebt weer mooie beestjes gezien en zo'n slang, poeh, indrukwekkend. Maar ook die hagedis die je zo aankijkt! Wat een kleur! Die kever is ook gaaf, nooit zo'n blauwe gezien. De Bronlibel is hier een vet rode soort Prachtige foto's heb je gemaakt! Genoten van je vakantieblog!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Roos

    The style of your latest blog post is unusual for you, but I love it! It encapsulates the whole experience in just a short length. The impact is amazing! I do admit, however, to having a wish to see some of those images in more detail - especially the reptiles.

    Take good care. With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Richard, I will not make a habbit of it to make collages. But it was hard to make a choice.

      Verwijderen
  8. eine gelungene zusammenstellung von tollen Bilder
    grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er zitten mooie platen tussen, maar ik zie ze toch liever niet in een collage. dan maar een lang blog! Dan komen ze veel beter tot hun recht (maar dat is mijn persoonlijke mening...). De libel (welk merk?), de hagedis en het blauwachtige kevertje (ken ik ook niet) zijn mijn favorieten.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie Dick. De libel is de gewone bronlibel. De kever is een bladsprietkever(Hoplia caerulea.

      Verwijderen
  10. Hi Roos, different blog to usual but some wonderful images, the door knockers are certainly a unique touch. The Emerald Lizzard is such a beauty, not so keen on the Adder however. All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hierophis viridiflavus is not an Adder, it can bite but has no venom that can do harm to humans.

      Verwijderen
  11. Hoi Roos,

    een prachtige serie collages van alles wat je daar gezien hebt.
    Die deurkloppers zijn echt heel leuk en ook leuk dat je ze laat zien :-)
    De hagedis is werkelijk onwijs mooi en ook de bronlibel. Alle foto;s mogen er weer zijn en je hebt weer een mooie herinnering aan deze reis.

    Groetjes,
    Helma

    PS kan je nog steeds niet reageren??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Helma, via de PC kan ik inderdaad niet reageren op jouw blog. Dat moet ik doen via mijn tablet.

      Verwijderen
  12. Hallo Roos,
    Frankrijk is heel duidelijk een paradijs voor natuurliefhebbers, zeker als je weet in welke gebieden je vooral moet zijn. Je hebt nogal wat verschillende soorten gezien, waarvan ik de hagedis en slang het aantrekkelijkst vind.
    Die deurkloppers zijn een goed idee. Er zijn overigens ook wel eens hele mooie handgrepen aan deuren te zien, die ook de moeite van het fotograferen waard zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Kees voor je reactie. Klopt van de handgrepen en de deuren zelf zijn soms ook de moeite waard.

      Verwijderen
  13. Hee Roos, wat een mooie header ......
    Dino in de bergen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Unas fotos fantásticas, me gusta mucho la original manera de presentarlas. Enhorabuena Roos, saludos desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Roos,
    Prachtige serie collages heb je gemaakt.
    Mooi die verschillende deurkloppers, ook de hagedis en de libellen zijn geweldig mooi om te zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen