vrijdag 10 maart 2017

Na veel regen weer wat zonneschijn


Het was zo'n periode dat er niet veel viel te beleven qua waarnemingen. Maar de lente is nu toch in aantocht. In nestkasten van slechtvalken, waar een webcam is aangebracht, hebben sommige koppeltjes al twee eieren gelegd. Vogels laten zich goed horen en bereiden zich voor op een nieuw broedseizoen. Knoppen aan bomen en struiken zijn aan het zwellen en de eerste bloesem heb ik al waargenomen. Ook de sneeuwklokjes zijn weer in volle glorie te bewonderen. Februari was een hectische maand waar ik veel te verstouwen heb gehad en nu zit ik met een ontsteking onder een kroon en heb medicijnen hiervoor gekregen. Een pijnlijke aangelegenheid. Het is alweer 10 maart en het is meer dan een maand geleden dat ik een blog heb geschreven dus hoogste tijd dat ik weer van me laat horen en de foto's laat zien van wat ik tegen ben gekomen.

De slechtvalken zijn klaar voor het nieuwe broedseizoen
 
In Februari not much was to be seen. But Spring is on its way now and after we had lots of rain the sun is getting through. In nestboxes of Peregrines where there is a webcam you can see that two eggs have already been laid. So with the couple of Peregrines I follow it is a guess for me if they also have eggs. This nestbox dous not have a webcam inside. But the couple is buzy with courting. It has been over a month now that I wrote a blog so time to write something and show some captures I took. Februari was a hactic time for me personaly and now I have to cope with an infection in a tooth and got medication from the dentist. A painful experience. But here are some captures I was able to take of blossom, birds, the first flowers and even a butterfly.


 
 
Aalscholver droogt zijn veren

In februari op een zonnige dag zag ik deze citroenvlinder

Eekhoorn geniet van wat lekkers

Geelgors

Fraters
 
De katjes in bloei en de eerste zweefvlieg heb ik al waargenomen

Kiekendief bij De Luysen

Sleedoorn

Sneeuwklokjes


Zanglijster

23 opmerkingen:

  1. Good morning my little Belgian Princess. It's wonderful that you have so many signs of spring. We had a little feint hope but the weather has turned really cold again and we will have to wait a while longer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha you make me blush with your remark of being a Belgium Princess. If you could see me now with a thick cheek you would think differently. Thank you for your comment on my captures. As Always I appreciate it very much.
    Warm regards,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos,
    Pijn in je gebit is knap onaangenaam. Sterkte ermee.
    Je hebt al wat tekenen van de lente in je blog opgenomen. Vooral de vlinder vind ik bijzonder. Vandaag zag ik tot mijn verrassing twee dagpauwogen. Ze zijn er wel vroeg bij. En dan zie je ook nog een eekhoorn, fraters, slechtvalken, een kiekendief en een geelgors. Over bijzondere soorten heb je niet te klagen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Kees. Met wat ik zoal tegenkom klaag ik zeker niet. Met de pijn is het gelukkig al stukken minder.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  4. Hoi Roos,
    Mooie serie foto's van de lente die nu toch echt gaat beginnen.
    Mooi de sneeuwklokjes en het wilgenkatje, je kan aan alles merken dat de vogels ook begonnen zijn met het broedseizoen.
    Het eekhoorntje op het dak is ook schattig.
    Ik wens je veel sterkte met de ontsteking onder de kroon, ik hoop dat de pijnstillers werken.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Irma en gelukkig gaat het met de ontsteking de goede kant op. Dank voor je beterschapswens.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  5. Hi Roos and sorry to hear about your tooth infection I can understand why you have been absent. But welcome back with a wonderful post. Good to see the Peregrines are doing well and seeing a Brimstone butterfly this early, lovely to see you have some signs of Spring, lets hope it ventures over to us, all the best. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you John for your reaction. I will send the good weather your way, at least I will try. :)
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  6. Hoi Roos.

    Heel veel moois laat je zien.
    Mooie foto's van al dit natuur schoon.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kan je mooi vertellen en ons warm maken met de lente dit is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Roos! It's great to see you back, and with some beautiful Spring images too. I hope that your tooth problem is soon sorted. I know how painful it can be - this has been the first week for over a month that I've not had a problem. I ended up having a tooth out, followed by something called a 'dry socket' which was even more painful for a few weeks that the original problem tooth! I think that, as we get older, we don't cope so well with such problems, and don't heal so quickly.

    I hope that the wek ahead is a great one for you. Best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard, Oh my a whole month with pain, how did you manage. And yes you are right that the older we get things do not heal that quicly anymore. Thats wy we say "we don't mind getting old but than it has to be in good health" Hope you will not have problems anymore with your tooth. I feel already much better and hope the infection will not returm.
      Take care,
      Roos

      Verwijderen
  9. Hallo Roos,
    der Komoran sieht wirklich spitze aus.. und die Schneeglƶckchen sind die ersten Anzeichen das der FrĆ¼hling kommt
    GrĆ¼sse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Roos,
    spring is definitively in air!
    I see your are also very busy with interesting species around you!
    The Peregrine falcons will soon be nesting and you will show us great pictures again!
    Warm hugs and enjoy the coming week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Roos,
    Een heerlijke blog vol voorjaarsbeloftes. Prachtige foto's van hele fijne soorten zoals fraters, geelgors,de kiek en de slechtvalk! Maar het eekhoorntje is ook een cadeautje om tegen te komen. De bloesem, zweefvlieg en citroentje maken het zonnige sfeertje helemaal af. Je brengt me gelijk weer op het idee om "beleef de lente"te gaan bekijken. De bosuil zit nog op de eieren!
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Roos,
    heel naar te lezen dat je met zo'n ontsteking onder je kroon behept bent. Ik hoop dat je hier toch wel heel gauw vanaf bent want steeds pijnstillers is ook neit fijn.

    Je foto's daarentegen zijn wel weer plaatjes om te zien. De slechtvalken (ik heb ze ook eindelijk voor het eerst gezien), de eekhoorn (wat een schatje), maar ook de andere vogels zijn heerlijk om te zien. Aan de bloemen kun je inderdaad zeggen dat het voorjaar er is en de lente mag van mij nu ook echt doorzetten :-)
    Ik heb weer genoten bij je.
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw mooie foto's wakkeren ook mijn lentegevoel aan. Helaas, nu regent het weer. Maar we gaan vast nog veel fraaie plaatjes van je zien als straks de zon weer alles opwarmt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pracht foto's Roos.
    Wat een leuke foto van de eekhoorn op het dak, pracht gezicht.
    Minder leuk de ontsteking waar je last van hebt, wens je beterschap.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie afwisselende blog, er is nu zoveel te zien en te beleven in de natuur,ik kom tijd tekort. Mooi die geelgors, de sleedoorn bloeit, prachtige foto. Schattig eekhoorntje en leuk die fraters, een soort die ik nog nooit heb gezien.
    Kortom,een heerlijk lenteblogje
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen