donderdag 31 oktober 2019

Tot vervelens toe?


Nou mij verveelt het nooit. Wat een kleuren, wat een geuren heb je in de herfst. Vogels, dichtbij of veraf de overwinteraars zijn al weer te zien. klapekster, diverse soorten ganzen, havik, juveniel slechtvalk en veel roodborstjes. Ook weer heel veel soorten paddenstoelen en de bladeren aan de bomen kleuren weer in een prachtige warme goudkleur als de zon schijnt. Elk jaar weer een inspiratie zoals vorig jaar rond deze tijd. De kraanvogels trekken deze dagen massaal naar het zuiden. Misschien dat ik morgen nog een staartje hiervan kan zien. Dit jaar staat de wind niet gunstig en trekken ze meest over Duitsland naar Lac du Der, waarbij ze een klein beetje over zuid-oost BelgiĆ« trekken.  

Ook wil ik jullie weer bedanken voor jullie reacties op mijn vorige blog. Ook ben ik een beetje van de leg. We hebben een auto ongeluk gehad (niet onze schuld) gelukkig zonder letsel voor alle partijen. Maar ik merk dat ik toch enigszins van slag ben. Volgende week kunnen we de nieuwe auto ophalen. Het is een hoop rompslomp en je raakt uit je doen. Maar goed zoals ik schreef geen zichtbaar letsel wel emotioneel geraakt. 

Hierbij weer wat plaatjes 

Schoordijk, Nederweert 22 oktober

Tjiftjaf?






Diverse lokaties en data

Vliegenzwam Amanita muscaria


Boleten Familie Boleaceae


Waaiertjes, spekzwoerdzwam, stuifzwam


Vliegenzwam Amanita muscaria


Kleine vuurvlinder Lycaena phlaeas




Grote parasolzwam Macrolepiota procera




Roodborstje Erithacus rubecula






De Luysen 22 oktober

Witte kluifzwam Helvella crispa   



Slechtvalk juveniel Falco peregrinus





De Luysen 26 oktober

Vliegenzwam Amanita muscaria



Havik Accipiter gentills  



Klapekster Lanius excubitor




De Luysen 28 oktober






Waaiertje Schizophyllum commune



Smeetshof 








De Luysen kolganzen Anser albifrons  en rietganzen Anser fabalis ?





Tonderzwam Formes fomentarius



37 opmerkingen:

  1. dit verveelt mij niet hoor. Prachtige foto's, veel afwisseling tussen de vogels, de paddenstoelen en de herfstsfeer foto's. Mooi die paddo collages. En wat kun jij die roofvogels toch mooi fotograferen. Ik ben ook helemaal verliefd op dat schattige roodborstje. Het waren een paar mooie dagen, helaas zat ik op mijn werk, had zo graag naar een mooi natuurgebied gegaan.
    Sterkte nog met de nasleep van de aanrijding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee mij verveelt de herfst ook nooit. Machtig mooie kleuren overal. Wat heb je er weer leuk over geschreven! Ook veel paddenstoelen gezien. Was jullie auto total-loss? Dat had ik niet begrepen. Kan me wel voorstellen dat zo'n ongeluk een hele impact is.
    Groetjes, Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Roos, prachtig herftsblog. Gelukkig kan je je zinnen verzetten met natuurfotografie na dat auto ongeluk. Sterkte. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dear Roos. I'm so sorry to hear of your car accident. These things are always very upsetting, even if no one is injured. I hope that you can soon settle down after this traumatic experience.

    In this post you are showing us a veritable feast of images! Every one is beautiful, but those of the fungi are all amazing! Your autumn leaves are fabulous, and I particularly love the images of the juvenile Peregrine and the Northern Goshawk.

    Take good care, and have a wonderful November! - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your well wishes Richard. Also again thank you for your reaction on my images.
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  5. Hoi Roos,
    WOW, wat heb je weer een fantastische blog gemaakt! Prachtige herfstblog vol paddenstoelen. Wat veel en mooi gefotografeerd. De eiken-, en beukenbladeren staan er prachtig op in vuur en herfstvlam! Dan de vogels, ongelofelijk zo gaaf die juveniele Slechtvalk en dan ook nog een havik en de Klapekster. Dat zijn toch hele fijne soorten. Het roodborstje is ook prominent aanwezig, supermooi op de foto gezet! Ik denk aan een fitis met die lichte poten.
    Over je aanrijding. Echt afschuwelijk om dat mee te maken. Je bent geschokt staat te trillen op je benen en die schrik is er niet zomaar uit. Dat neemt zijn tijd. Rustig aan maar! Sterkte,
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It is so good that you were not hurt, Roos, but as you say the whole experience is distressing and it will take a while to shake free from all its effects. Your new header is a gob-smacker! And all of the other pictures are quite wonderful, from mushroom to robin, from falcon to goose. Be well, stay calm. Best wishes from your Canadian pal, David.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roos.

    Super serie van de natuur.
    De Havik en Slechtvalk zijn echt heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Roos
    ik heb genoten van je mooie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Roos, wat een mooie fotos. Herfstkleuren zijn inderdaad mooi. De klapekster de havik en de slechtvalk vind ik prachtig, Fijn weekend. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Roos,
    Een botsing brengt een schok teweeg, de nasleep houdt je ongetwijfeld nog wel even bezig. Gelukkig geen lichamelijke schade, geestelijk is dat natuurlijk anders.
    Afleiding heb je wel in de natuur gehad, en thuis opnieuw achter de pc. Wat een fraaie beelden laat je hier zien. Veel paddenstoelen dit jaar, zoals jij hier ook ruimschoots laat zien. Van vogeltrek heb je blijkbaar al het nodige gezien, langs de kust valt het mij nogal tegen. Bovendien was de Zuidpier in IJmuiden in oktober afgesloten. De herfst wordt door velen gewaardeerd, zo lang het maar zonnig is en niet teveel waait. "LOL"
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Roos,
    Helemaal gelijk: de herfst is de mooiste tijd va het jaar. Voor jou dan misschien vooral op vogelgebied, voor mij is het een en al zwammen wat de klok slaat. Ik vind dan ook dat je best wat meer zwammenfoto's in het groot had mogen laten zien;-). Verder mijn felicitaties voor je klapeksterfoto's. Erg fraai!
    Sterkte met de nasleep van de aanrijding, maar een nieuwe auto is toch ook altijd leuk? Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Roos,wat een geweldige foto`s laat je ons weer zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Roos, wat een soorten weer. Uiteraard word ik het meest blij van de vogels, zo leuk alweer een Klapekster en de slechtvalk is ook heel mooi. Genieten!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Rose
    These are again very nice photos, the mushroom photos are top, thank you for pointing
    Greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Roos,

    De laatste paar keren dat ik in de Luijsen was was het kommer en kwel en als ik dan zie wat jij hier bij elkaar geharkt hebt, fantastisch. Ik heb daar sowieso nog nooit een klapekster, havik of slechtvalk gezien en ik kom er toch best vaak. Jij schiet die hier zomaar even in een blog bij elkaar. Prachtig herfstblog met paddenstoelen en bladeren, maar voor mij steelt de klapekster hier toch de hoofdrol, heel mooi.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Roos,
    allereerst veel sterkte met je aanrijding. Nooit leuk en altijd een vervelende nasleep met een ongeval.

    Je foto's vind ik werkelijk ontzettend mooi.Vooral de foto;s met de paddensstoelen en wat heb je er veel gezien zeg. Echt genieten is dit en zo mooi gedaan in die coulage's. Prachtig gedaan. Je klapekster, roodborst en valk zijn geweldig en jij hebt deze ook nog eens heel fraai gefotografeerd.
    De kleuren van de herfst zijn ook hele mooi en ook warm.Ik heb weer genoten bij je.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dag Roos gelukkig zijn jullie er zo te lezen goed vanaf gekomen, en wat een ontzettend mooie serie heb je er weer van weten te maken,het is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen