zondag 24 augustus 2014

De Doort, Boomkikkers

18 en 21 augustus

Ondanks dat het soms flink kon regenen op 18 augustus ben ik er toch maar even op uit gegaan om te zien of de Boomkikkers met dit weer te zien waren. En ja hoor diverse kikkers kunnen waarnemen. Een grote libel was verrast door de bui en ik kon nog net over de plas waar hij gestrand was heenstappen ik hoop dat hij op tijd weer weg kon komen voordat iemand hem plat zou kunnen trappen.





21 augustus was het weer droog maar erg winderig maar op beschutte plekjes waren de kikkers te zien en te horen, keh, keh, keh. Meerdere mensen waren ook op zoek. Zo ook twee heren die nog niet zo succesvol waren maar door mijn aanwijzingen (naar ik hoop) een zeer geslaagde middag hadden. Leuk is te zien dat de kikkertjes van klein tot groot te bewonderen zijn. De kleinste die ik zag was ongeveer 1cm. Veel vlinders zijn er niet maar trof toch nog een Landkaartje.








Op weg naar huis ben ik nog gaan kijken bij de Huiszwaluwen in Roosteren en kan bevestigen dat er nog steeds jongen gevoerd worden in de nog bezette nestjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten