dinsdag 23 november 2021

A collection of photos from outings in the past weeks ...

 

Als het weer het toeliet en ik me goed voelde ben ik er menigmaal op uit getrokken.

Het is een collectie geworden van vogels, herfstimpressies met kleurrijke herfsttinten en paddenstoelen. Paddenstoelen waren er dit jaar weinig. Als altijd probeer ik de trek van de kraanvogels te fotograferen als zij weer naar warmere oorden vertrekken. Het zat de vogels niet mee, en mij dus ook niet. Dan was het mistig, dan was er regen, dan een harde wind vanuit het zuiden. Omstandigheden die niet goed voor de kraanvogels zijn om hun lange reis aan te vangen. Een kleine groep van 10 vogels heb ik toevalliger wijs vanaf mijn terras kunnen vastleggen toen ze op flinke afstand over Maaseik vlogen. Gisteren was het dan zeer gunstig weer voor ze en zijn ze massaal vertrokken. Helaas heb ik het niet kunnen waarnemen op locaties waar je ze zou kunnen zien. Jammer, dan hoop ik toch om over drie maanden ze weer te kunnen zien als ze in het voorjaar weer terug komen. 

Hier dan weer wat impressies van de afgelopen weken.


IJsvogel Alcedo atthis female  



Reiger Ardea cinerea  


Waterpieper Anthus spinoletta 


 Kluifzwam Helvella crispa 



Grote parasolzwam Macrolepiota procera 


Plataan Platanus


Reiger


Grote zilverreiger Ardea alba


Hoornaar Vespa


Geschubde inktzwam Coprinus comatus


Zwarte kraai Corvus corone 


Kraanvogels Grus grus 




Rups van Kleine beer



SpreeuwSturnus vulgaris


Herfst Autumn in park van kasteel Elsloo








IJsvogelAlcedo atthis 



Paardenbijter 


Grote parasolzwam Macrolepiota procera


Sijs Spinus spinus


Watersnip Gallinago gallinago 


Witgat Tringa ochropus 


Kettingdijk




45 opmerkingen:

  1. Dag Roos ik heb heerlijk zitten genieten ,natuurlijk willen we elk jaar meer en beter maar moeder natuur beslist wat wij te zien krijgen en dat is toch ieder jaar weer een wonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Roos. I am delighted to see that you are getting out and about, and that you are able to show us wonderful images of autumn at its finest. As always, your artistry and photographic skill shine out in your images.

    Best wishes - stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Always great to see you back on line, Roos, with an exciting collection of images to share. The Kingfisher shots take first prize in this collection as far as I am concerned, but every picture is of superior quality. Hugs from Ontario. David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Roos
    dit is een geweldige reeks foto's de herfst straalt er van af heel mooi,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Roos,
    Wat eeen geweldige serie foto's, de herfstkleuren zijn super om te zien.
    De rups is prachtig weet ook niet welk soort het is.
    De ijsvogel op de eerste foto is mijn favoriet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Roos, leuk om weer een blog van je te zien met leuke waarnemingen en opnames. Fijn dat je er weer op uit kunt gaan!
    De rups is de Kleine beer. De libel is een Paardenbijter.
    Geniet van de natuur en misschien komen we elkaar binnenkort weer tegen.
    Groetjes, Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies ook voor de benaming van de rups en de libel.

      Verwijderen
  7. Hoi Roos. Mooi om te zien hoe je weer aan het genieten bent van de natuur. Wat zijn die platanen mooi zeg. Groetjes, Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Roos,
    Wat een pracht; Moeder Natuur op haar mooist. En jij hebt het allemaal gevangen. Bedankt.

    Warme groet,
    Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Roos, mooie fotos. Kraanvogels dat zien we hier niet, wel jammer. Sijsjes heb ik ook nog nooit gezien in de natuur. Mooi de fotos van de ijsvogel. Mooie herfstbeelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Roos
    natürlich ist der Eisvogel mein Top Motiv aber ganz dicht dahinter kommen gleich die Pilzfotos,, oder war es anders rum ;-))
    toller Post der Spaß und Freude beim anschauen macht
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Roos.

    Prachtige serie.
    Mooi de Zwammen en Paddenstoelen.
    Mooi de vogels.
    Het IJsvogeltjes is prachtig.

    Prachtige foto's Roos.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Roos, prachtige zeer gevarieerde blog met heel veel aspecten van de fotografie die we graag willen zien. Heel mooi. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Roos
    geweldige foto's heb je weer topi,
    groetjes Herman Versteeg

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful collection of birds, fungi and nature in autumn. Thanks Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Roos,
    Prachtige selectie van mooie vogels en de schitterende herfstlandschappen. wat een mooie warme sfeer!
    De ijsvogel is wel heel erg top hoor!
    Lieve groetjes, en pas goed op jezelf!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie verzameling aan prachtige natuurmomenten, de vogels die zich goed lieten zien zoals ijsvogel en grote zilverreiger, de prachtige herfstkleuren. Je hebt een paar hele mooie foto's van bomen in de herfstsferen. En paddenstoelen mogen niet ontbreken dan.... mooie blog.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb weer genoten van je foto's Roos. Mooie herfstimpressies, maar het ijsvogeltje blijft toch mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Roos,
    Je laat hier een kleurrijk beeld van de herfst zien, allen door deze kleurenpracht is wandelen in de bossen een plezier. Daarnaast heb je een aantal minder algemene vogels gezien, zoals ijsvogel, kraanvogel en witgatje. Ook al zie je niet alle vogels van dichtbij, je hebt ze wel gezien. Dat kan lang niet iedereen zeggen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve zus , het gaat goed met jou ,dat blijkt wel uit de prachtige herfst collectie. Nu gaan wij in winterslaap . Je Broer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel broer. Ik tel de dagen af richting Lente en meer licht. De donkere dagen zijn niet aan mij besteed.

      Verwijderen
  20. Hoi Roos,

    Mooi dat je weer zover opgeknapt bent en hier weer terug bent. Je bent zelfs ook weer in de Luijsen geweest, zie ik en je fotografeerde daar nagenoeg dezelfde soorten die ik er de afgelopen tijd gezien heb, behalve de waterpieper, die had ik heel graag gehad, maar die heb ik helaas gemist. Ik ben er ook maar een heel enkel keer geweest, met een oude telelens. Mijn telelens is acht weken in reparatie geweest, maar gelukkig heb ik nu in goede staat weer terug. Maar nu is het weer weer om niet over naar huis te schrijven. Mooi blog met leuke soorten, bijzonder dat je nog zo laat in het seizoen hoornaars zag. Prachtige tuin daar bij kasteel Elsloo, ben er jaren geleden eens geweest, als ik dit zie moet ik nog maar eens terug gaan.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Ad en fijn te lezen dat je je lens weer hebt kunnen laten repareren en weer in gebruik hebt.

      Verwijderen
  21. Prachtige foto's Roos.
    Ik kan niet kiezen hoor, ze zijn allemaal mooi !!!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Roos,
    een prachtige impressie laat je hier zien.
    Niet alleen mooie vogels maar ook de paddenstoelen en de natuur zelf.
    Je laatste 2 foto's van de herfst zijn heel sfeervol en "verwarmend".
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Unas fotos espectaculares llenas de color, me han gustado mucho todas. Roos te deseo una Feliz Navidad y un inmejorable Año Nuevo rodeada de Naturaleza y fotos maravillosas. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen