woensdag 13 maart 2019

Petweer ...


Dus nog maar wat beelden uit 2018 plaatsen. Het weer houdt niet over, veel wind en regen, (wel goed voor de waterstand) dus niet het ideale weer om er op uit te trekken. Bij deze dan nog foto's van de boomvalken gefotografeerd afgelopen zomer in De Luysen.
Fascinerende vogels om te volgen als ze jagen op libellen. Wat een snelheid en wat kunstig om ze de libellen uit de lucht te zien plukken en op te eten terwijl ze al op zoek zijn naar nieuwe prooien. Voor de kijkhut staan diverse takken en boomstammen waar o.a. ook het ijsvogeltje kan landen maar op de grotere tak kwam de boomvalk regelmatig langs en dat gaf dan weer de mogelijkheid ze te fotograferen.

Omdat het binnenkort toch echt lente gaat worden heb ik er nog wat foto's uit 2018 bij gedaan van de bosanemoon Anemone nemorosa, daslook Allium ursinum, klaproos Papaver, eenbes Paris quadrifolia en inkarnaatklaver Trifolium incarnatum. Ik heb recent al wat bosanemonen kunnen waarnemen en de daslook steekt met het groen al volop boven de grond.

Boomvalk Falco subbuteo







 







 

12 opmerkingen:

  1. Hoi Roos.

    Wat mooi de bloemen , maar de Boomvalk is super, zo mooi hoe zij/hij op de boomstronk afvliegt.

    Super mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The pictures of the Hobby are quite amazing, Roos, showing all the twists and turns of its flight, its maeuverability in the air, its mastery of its realm. What a great service you rendered to all your fellow naturalists by sharing these images with us.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Roos,
    Super set of images of the Hobby with its brown trousers, they are such a difficult bird to get a decent image from with all the changes in direction. A bird I hope to be seeing soon around the reservoirs.
    Love the poppy images.
    Super post, all the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Roos,
    Heerlijk je bloemen! IK kijk ff niet naar buiten....vooral de bosanemoontjes en de klaprozen, zo mooi!
    De serie van de Boomvalk is prachtig. Ik heb ook ooit een boomvalk in de lucht een libel zien pakken en al vliegende de vleugeltjes eraf zien rukken in een beweging! Top was dat en met je foto's zie ik het weer zo voor me. Knap staaltje fotografie.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Roos,
    De boomvalk is echt helemaal geweldig, je hebt de perfect vast kunnen leggen.
    De bloemen zijn ook heel mooi, het ziet er nu nog niet echt uit naar de lente, het stormt hier gewoon.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Roos,
    Mooie serie van de boomvalk. Ik heb er nog nooit eentje gezien. Mooi plekje had je ook, zo bij een kijkhut.
    Met dit weer nodigt het niet echt uit om naar buiten te gaan, maar vanaf volgende week beloven ze beterschap. Op naar de voorjaarsbloeiers. Leuk voorproefje laat je zien.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende serie van de boomvalk..en de bloemetjes..die zijn er binnenkort weer en ik heb heel veel zin om weer tussen de anemoontjes en later de daslook te duiken.
    Ik ben al bijna 3 weken niet meer met mijn camera op pad geweest dus ik hoop dat het er volgende week weer in zit.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Via Irma logje kwam ik op die van jou terecht en inderdaad is de staart van Maart behoorlijk aan het zwaaien en geeft ons veel nattigheid en die ben ik ook veel liever kwijt. Men beloofd goed uitzichten maar eerst zien dan geloven. Maar ik vond je foto's heel erg mooi boven. Laat de lente maar komen zodat we allen kunnen genieten van haar mooie modekleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Roos,
    Wat een geluk dat je die boomvalk zo in actie kon zien. Het heeft je fraaie platen opgeleverd. Ook met de bloemen heb je je duidelijk lekker vermaakt. Je laat hier een aantal mooie platen zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Roos. I'm sorry that I am so late in visiting your blog - I have been away for 9 days, visiting the Isles of Scilly.

    Your images of the Hobby are wonderful, and it is a great achievement to have captured this bird so well as they are difficult to photograph.

    Your floral images add even more delight to this post - thank you.

    With my very best wishes. Take good care - - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Roos,

    Mooi en bekend plekje daar van die boomvalk ook voor mij, ik fotografeerde hem op dezelfde tak. Maar ook in de Luijsen wordt het allengs minder met de vogels is mijn ervaring. Je bloemenfoto's van 2018 luiden al mooi het voorjaar in, laat maar komen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die eenbes is een bijzonder plantje, wat ziet die er leuk uit. Mooie foto ook, met die zon/schaduw delen. We hopen maar weer op de boomvalk dit jaar, altijd weer een thrill.

    BeantwoordenVerwijderen