maandag 16 september 2019

Visarend, op weg naar het zuiden ....


Ze weten het al dat het in De Luysen een goede plek is om een paar dagen bij te tanken op de route naar Afrika. En net als andere jaren is daar weer een visarend om te bewonderen en te genieten hoe hij/zij een duikvlucht maakt om vis te vangen. Je verbaast je dat in het resterende water nog genoeg vis aanwezig is. 

Visarend Pandion haliaetus

We hebben kunnen zien dat de vele aalscholvers en reigers zich al tegoed hebben gedaan en nog steeds doen. Dus ook de visarend. Tot twee maal toe gezien dat hij/zij een flinke vis uit het water haalde en de laatste poging was een grote snoek. Deze wordt dan op de driepikkel op flinke afstand genuttigd. De vispoging die ik enigszins kon vastleggen was jammer genoeg zonder resultaat. Het had mooi geweest als er een mooie vis uit het water werd gehaald. Maar ik ben al weer heel blij met de foto's die ik dit jaar weer heb kunnen maken van de visarend. Voor mij een van de afsluiters van het seizoen. Over een aantal weken komen dan nog de kraanvogels op doortocht en dan is het wachten op de vogels die bij ons komen overwinteren. In elk geval hoop ik op veel regen en eens een goede winter.  

Tevens weer heel hartelijk dank voor jullie reacties op mijn blog met de lepelaars, en ondanks de slechte kwaliteit van opname, van de ijsvogel.

Hier weer een hele reeks met de visarend veel kijkplezier. 





















14 opmerkingen:

  1. Hoi Roos.

    Fantastische foto's van deze mooie Visarend.
    Ik heb er van genoten zo mooi is het.
    Klasse Roos.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice study of the Osprey, Roos. I checked one of our local nests yesterday and one bird was clearly visible on it. However, it is getting to the time of year when they will start to migrate south. Obviously they will all have departed before ice forms on the water. By this time next month some of the winter species will have started to arrive and there will be a whole new suite of birds to enjoy. The seasons come and go as they always have! A big hug from Canada. David

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Roos,
    Wow, wat heb je deze visarend prachtig kunnen fotograferen! Ik heb er gisteren meerdere gezien in de Biesbosch. Wat zijn het toch prachtige arenden! Geweldige serie!
    Ik hoop dat je ook foto's kunt maken van de Kraanvogels!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Roos wat is dat mooi een Visarend kom je niet iedere dag tegen en dan zoveel mooie momenten vast te kunnen leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo roos,
    Wat een super mooie serie van deze visarend.
    Geweldig dat je dit kon mee maken.
    Ik heb er van genoten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zat ie vanmiddag dus ook. Veel te ver voor mij helaas.
    Je hebt er weer een aantal mooie shots van weten te maken. Knap hoor.
    Krijg ik er toch nog iets van mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roos
    wat is dit gaaf om voor je lens te krijgen.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Roos, je hebt je helemaal uit kunnen leven met deze prachtige visarend. Superserie. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Roos. What wonderful Osprey images - the best I've seen in a long long while! I have missed being with the Ospreys this year for health reasons.

    With my very best wishes. Take good care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je de visarend prachtig vastgelegd. Heel knap gedaan. Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is gaaf! De foto dat hij naar de driepikkel vliegt vind ik eigenlijk wel heel goed. Het geeft de hele sfeer goed weer, het gedrag van de vogel, de omgeving, de compositie is ook mooi. Verder is de kenmerkende duikhouding die je op een van de foto's hebt ook mooi geworden, je ziet mooi de gehoekte vleugels. Ik kan me voorstellen dat dit wel erg lekkere momenten waren.
    En jij krijgt ook nog Kraanvogels... zucht. Daarvoor woon ik te ver naar het westen jammer genoeg. Ik heb ze maar 2 keer over ons huis gehad.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat gaaf dit!!!!!
    Wat heb je deze visarend ontzettend mooi kunnen platen Roos!
    Een droom van menig fotograaf en jij hebt ze.
    Mijn complimenten voor dit knappe staaltje fotowerk.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend Roos. Ik was naar de Luysen geweest om er een glimp van op te vangen en dat lukte. Maar meer ook niet. Volgens de mannen met superlenzen in de kijkhut, was hij een vis aan het verorberen op die paal. Leuk om hun reacties te horen.
    Ze zijn de boel daar overigens flink overhoop aan het halen. Hopelijk dat het positief uitvalt voor de flora en fauna daar.

    BeantwoordenVerwijderen