dinsdag 16 januari 2024

Every sunrise brings new hope ...

 Mijn eerste post in het nieuwe jaar 2024.

"Elke zonsopgang brengt nieuwe hoop" dagen, weken, maanden verstrijken en de omstandigheden voor velen zijn nog steeds verschrikkelijk. Wat kan je anders doen dan hopen dat alles ten goede zal keren. Dat verstand zal gaan prevaleren boven haat, waanzin en onwetendheid. De machteloosheid is vreselijk. De natuur biedt dan uitkomst. Daar vind ik rust en verzet ik mijn zinnen. Ik wens een ieder (niemand uitgezonderd) een mooie zonsopgang en vrede. 

De foto's die ik hier laat zien zijn meest gemaakt in De Luysen en omgeving en De IJzerenman, te Weert. 

Kolgans Anser albifrons




Roodborst Erithacus rubecula

Platte tonderzwam Ganoderma applanatum


Beverdam vlakbij de A-beek 

Zwarte els Alnus glutinosa


Edelhert Cervus elaphus




Wintertaling Anas crecca en andere soorten 

IJsvorming 


Koolmees Parus major


Lampion Physalis


Sijs Spinus spinus

Winter tafereel 


26 opmerkingen:

  1. Your photos are absolutely stunning. Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Greater White-fronted Goose are beautiful in flight, you have eyes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos,
    Je hebt prachtige foto's kunnen maken, echt mooi om zoveel eendensoorten bij het wak te zien.
    Heel mooi vind ik ook de lampion, leuk om twee verschillende kleuren te zien.
    De vliegende kolganzen zijn ook gaaf, goed gevangen zo in de vlucht.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The geese are wonderful in flight, one of the stirring aspects of nature for me, but the bracket fungus is equally precious. You have away of capturing the essence of it all, Roos. Well done. Best wishes from a frigid Ontario. David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David, thank you for your reaction on this post. I read indeed that it is freezing cold in Canada and North Amerika.
      Stay warm.
      Roos

      Verwijderen
  5. Hoi Roos,
    Mooie foto's van de kollen in vlucht. Ook de zwammen zijn heel fraai. De 1e foto van de lampion is een juweeltje!. Het hangende ijs rond het riet zo leuk, ik heb het ook gezien, maar toen reed ik er met de auto langs, dus geen foto's. Fijn dat je kunt genieten van de natuur. ik geniet nu met je mee!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Maria, dankjewel voor je reactie op de foto's in deze post.
      Roos

      Verwijderen
  6. Hallo Roos,
    die Gänse am blauen Himmel sehen sehr schön aus, die Rothirsche sind nicht scheu und das Rotkehlchen sieht so aus als wenn es sich in der Sonne aufwärmt.. toller Post.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Frank, thank you for your reaction on the photos in this post.
      Roos

      Verwijderen
  7. Hoi Roos.

    Ik heb genoten van je foto's.
    Mooi die in de lucht.
    En die lampions zijn erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Patricia, voor je reactie op de foto's in deze post.
      Roos

      Verwijderen
  8. Unas fotos espectaculares, enhorabuena Roos. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello German, thank you for your reaction on this post.
      Regards from Belgium,
      Roos

      Verwijderen
  9. Wat mooi. Ik heb echt even genoten van je serie. Dank je wel. Mooi beestje: de koolmees en dat ijs is ook gaaf. https://momentsfrozentime.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aritha, welkom op mijn blog en dank voor je reactie op de foto's.
      Roos

      Verwijderen
  10. You have managed to find, and show us, great beauty in a world that is far from beautiful at the moment. Thank you, Roos, for this uplifting blog post - it is just what I needed.

    Best wishes - stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard, thank you for your reaction on my photos. Glad it made you feel good.
      Take care,
      Roos

      Verwijderen
  11. Dag Roos,
    Gelukkig zorgt het wandelen in de natuur over het algemeen voor ontspanning en rust, een noodzakelijk tegenwicht in drukke en onaangename tijden.
    Je begint met kolganzen, en soort die bij mij in de buurt de weilanden bevolkt, samen met grauwe ganzen, nijlganzen en Canadese ganzen. Je geeft hier verder een mooie januari impressie waarbij ik vooral de lampion en de besneeuwde zwam heel fraai vind. Daarnaast is het altijd bijzonder om edelherten te zien, vind ik.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kees, dankjewel voor je reactie op deze post.
      Roos

      Verwijderen
  12. Hooi Roos
    wat is dit gaaf mooie serie is dit,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Roos,

    Een mooi begin van het nieuwe jaar. Zoals jij schetst de natuur straat in schril contrast met de situatie in de wereld momenteel. Hopelijk komt er gauw een eind aan al die verschrikkelijkheden. Mooi dat groepje vliegende kolganzen met een jong erbij. Wellicht kun je de bever zelf bij die dam ook nog eens fotograferen, je weet in elk geval waar hij zit. Die ijsstructuren vind ik heel geslaagd. Prachtig bloempje die lampionplant, vooral waar alleen de netstructuur van het belletje is overgebleven. Ben al een tijd niet meer in de Luijsen geweest, moet er binnenkort maar weer eens naar toe gaan.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen