maandag 2 september 2013

De Luysen

Het was al weer een tijd geleden dat ik in De Luysen ben geweest.
Nu de vakantieperiode achter de rug is is de rust ook weergekeerd in het gebied en komen vogels weer wat meer tevoorschijn.
Het was weer de moeite waard want ik heb weer veel kunnen waarnemen. De kiekendieven waren erg actief en vlogen hun rondjes in eenzelfde patroon op zoek naar wat eetbaars.



Een reiger beloond voor zijn geduld ving een knaagdier. Helaas stond hij te ver om goed te kunnen zien wat het was wat hij gevangen had.


Diverse libellen lieten zich zien


en jawel, ik heb het ijsvogeltje kunnen waarnemen vanuit de kijkhut "De IJsvogel",  weliswaar van veraf maar dan toch. Ik hoorde zijn hoge piepje en daardoor wist ik waar te zoeken. Vanaf een rietstengel dook hij het water in- en uit, in een poging een visje te vangen.


Nu nog een keer een foto van het ijsvogeltje maken op de tak die vlakbij de kijkhut is neergezet.

Dus dat wordt weer vaker richting De Luysen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten