maandag 23 september 2013

Boomkikkers in Nederlands Limburg

Het is gelukt om de Boomkikker waar te nemen.
De temperatuur was vandaag goed dus grote kans dat ik er nog een paar zou tegenkomen.
Aangekomen op de parking nog even twee lokale wandelaars gevraagd waar ik het beste kon gaan kijken. Op hun aanwijzingen de weg ingeslagen en speurend op en in de bramenstruiken kom ik de eerste Boomkikker tegen. Hij/zij zat op zijn/haar gemak op ooghoogte op een blad te wachten op een warme zonnestraal die ook hier vandaag met mondjesmaat tevoorschijn kwam. Ik kon hem/haar van diverse kanten fotograferen nadat ik eerst met bewondering naar zo'n mooi kikkertje heb staan kijken. Wat een mooie kleur groen, hij/zij was zo'n 3 cm groot. En had al zijn/haar pootjes onder zich gevouwen.


 
 
Daarna nog een korte wandeling gemaakt door het gebied en op de terugweg zat de kikker nog steeds op hetzelfde blad en was niet echt van houding veranderd.
Later vlakbij de uitgang van het gebied zag ik de tweede Boomkikker. Iets kleiner en kon daar ook wat foto's van maken.



Volgend voorjaar ga ik nog eens kijken want dan zullen ze vast wat actiever zijn.


2 opmerkingen:

  1. Wauw deze zijn mooi. Ze zijn ook in het Hasselterbroek gezien. Dat is vlak bij voor jou. Ik heb er 1 keer een bezoekje gebracht, maar het weer was niet goed, dus heb ik niks gevonden. Misschien een tip voor volgend jaar? Kijk eens bij http://www.limburgs-landschap.be/nieuws_detail.asp?taal=nl&a=JSEOLPMPM
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de complimenten Gerard. En dank voor de tip!

      Verwijderen