zaterdag 10 februari 2024

A new perspective ...

Met de ontbrekende mm in mijn 100-400 mm lens heb ik een extra lens aangeschaft. Een Sony 24-105 mm Oss lens. Voor straat, architectuur en close-up fotografie. Hiervoor wat experimentfoto's gemaakt. O.a. in het witte dorp Thorn wat niet ver van Maaseik in Nederland ligt.  Voor meer informatie volg de link > Thorn


Leonard Cohen Dance me to the end of love 















Een oude Simca met oud nummerbord was een mooi object om vast te leggen. 

Vlaggehouders.












Een vaasje met gebaksvorkjes leende zich mooi voor close-up foto's.





De eerste probeersels vallen niet tegen. Dat stemt positief als we dadelijk op vakantie in Italië zijn met zijn mooie steden en oude bouwsels.  


18 opmerkingen:

  1. The evidence you show here, Roos, seems to confirm that you have chosen well. I look forward to seeing how it serves you when you are on holiday in Italy.

    Have a wonderful time, and stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Roos
    die ersten Bilder versprechen das der Urlaub mit seinen Bildern ein voller Erfolg wird.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi al die witte huizen, een wit dorp. Je gebakjes zijn ook mooi gelukt. Ik kijk er al naar uit om je fotos van vakantie te zien. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Roos,
    Gefeliciteerd met je nieuwe lens, ik denk dat je hier veel plzeir van zal hebben.
    De foto's van het stadje Torn zijn prachtig, mooi is het daar hé, we zijn er ook eens geweest lang geleden.
    Ben nu al benieuw naar je vakantie foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am sure that you will enjoy playing with your new toy, Roos. I have it on great authority that it is especially geared to work well in Italy where cappuccinos and gelato are essential accessories. Have a wonderful time. Ciao - David

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Roos,
    Dat is een heel mooi lensje. Maar jij bent natuurlijk degene die de mooie foto's maakt en ziet hoe het allemaal het mooist tot z'n recht komt. Prachtig stadje Torn. De gebaksvorkjes zijn heel leuk!
    Ik heb ook Sony ( vanaf 2012) maar niet die FE serie, dat is de opvolger van de G serie.
    Maar ik heb er nu een Sony Bridgecamera bij en die bevalt ook goed.
    Groetjes en alvast een fijne week!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roos.

    Wat een mooie foto's heb je gemaakt van dit mooie stadje.
    Super leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nice photos from beautiful sourundings, and that objective must be very useful!
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooie serie en je hebt er heel toepasselijke muziek bij gezet van Leonard Cohen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hooi Roos
    de lens maakt mooie foto's maar het is ook een mooi plaatsje,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Roos,
    Leuk experiment met mooie, heldere resultaten. 't Is dan ook een prachtig plekje, nodigt uit voor kunstwerkjes.
    Dank voor het delen en veel plezier van je nieuwe lens.

    Lieve groet,
    Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amazing buildings and those goodies, wow.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto’s! Genoten Roos 🌈 Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Roos,

    Niks mis met deze nieuwe lens, je maakte er al prachtige eerste foto's mee van het witte dorpje Thorn wat mij heel goed bekend is. Ik ben er ook al vaak geweest en van vrijwel alle foto's herken ik de locatie. Een aantal van je foto's zijn zelfs vrijwel identiek aan de foto's die ik er ooit maakte. Ik het restaurant op je eerste foto heb ik wel eens gegeten. Thorn is een erg leuk dorp en ook heel geschikt om zo een nieuwe lens eens lekker uit te proberen. Daar ga je straks in Italië nog veel plezier aan beleven.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fotograferen is je passie ook deze foto’s weer zijn prachtig Roos !!!
    Lieve groetjes Joke Kappers

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Roos,
    Zo te zien is het een goede aankoop, want je hebt een aantal markante plaatsen van Thorn mooi vast kunnen leggen. Ik ken het plaatsje niet. Een voorouder van mijn vrouw komt er vandaan, dus wellicht een goede reden om Thorn eens te bezoeken. Veel plezier met je camera.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Zus, nou dat zijn prachtige foto's en wat een leuk mooi dorpje! De lens is wel een sucses zie ik! Liefs broer Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie serie die je maakte Roos.
    Wat een leuke en mooie gebakvorkjes had je voor de lens, prachtig.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen