zaterdag 27 juli 2024

Non, je ne regrette rien ...

 

... maar sommige dingen blijven steken en etteren net als een splinter die je niet uit je vinger kan krijgen. 

Daarom maar weer veel naar buiten om te trachten het te vergeten of op zijn minst te verzachten. 

Recent vernomen dat een van mijn beste blogvrienden uit Engeland ernstig ziek is en dat zijn dagen geteld zijn. Richard Pegler is zijn naam. Vaak had hij het er over dat hij toch graag boomkikkertjes zou willen zien. Helaas is het er nooit van gekomen. Nu elke keer als ik boomkikkers zie zal Richard in mijn gedachten zijn. De onderstaande foto is dan ook ter ere van Richard. 

Richard sterkte de komende dagen ik wens je courage. 


De woudaap, zilverreiger, boomkikker, en veel foto's van familie grauwe klauwier. Inmiddels heb ik geconstateerd dat het vrouwtje al een tijdje niet meer in beeld is en het mannetje beide juveniels van prooi voorziet. Vanuit de auto was het allemaal goed te volgen en toch genoeg afstand om ze niet te storen. 

Woudaap Ixobrychus minutus








Grote zilverreiger Ardea alba



Karekiet Acrocephalus scirpacaeus

Kiekendief ?

Viervlek Libellula quadrimaculata



Weidebeekjuffer Calopteryx splendens


Grauwe klauwier Lanius collurio














































30 opmerkingen:

  1. Hoi Roos,
    Prachtige serie foto's heb je kunnen maken.
    Zo erg om te lezen dat je beste blogvriend niet lang meer heeft te leven.
    Bij foto 12 denk ik eerder aan een grijze wouw.
    De serie van de grauwe klauwier vind ik spectaculair.
    Ik wens je een goed weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Irma, heb nog wat meer navraag gedaan over jouw en inmiddels ook de suggestie van Maria.
      Wie weet. Zou wel gaaf zijn een grauwe klauwier.
      Roos

      Verwijderen
  2. Prachtige serie fotos. Ik ben er ook van geschrokken van het bericht van Richard, Ik had zijn vorige post gemist, ik denk door vakantie, dus het nieuws was voor mij zeer onverwacht.Kort geleden ook al een blogvriend uit Italie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Birds, so many Roos. I hear Richard Pegler is a sad news.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your reaction Bob. Indeed sad news about Richard. I understand blogger wo'nt let you post new photos because your blog is not ok? Well glad that you are ok.
      Hope you can solve the problem with your blog.

      Verwijderen
  4. Hallo Roos,
    immer wieder ein Erlebnis bei dir zu gucken, erstklassige Fotos die Spaß machen und die man sich. Sehr gerne anschaut. Wenn Richard noch die Kraft hat und kann deinen Blog besuchen wird der Frosch ihm ein lächeln auf das Gesicht zaubern
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your kind words on this post Frank. I do hope it made Richard smile.
      Roos

      Verwijderen
  5. Hoi Roos.

    Heel erg van je blogvriend.
    Je hebt heel veel moois neergezet.
    De Woudaap is prachtig.
    Grote Zilverreiger , bloemen en Insecten super mooi.
    De Libelle schitterend.
    Zo leuk het voerende vogeltje..

    Super mooie serie foto's Roos.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello, Roos: I know that Richard will appreciate this blog and I hope that he will be able to see it. In addition to his delight in the Tree Frog I know that he has great affection for you and cheered for you loudly when you went through your surgery. It makes us all realize that life is fleeting and that we should renew our efforts to take care of nature as best we can. That’s how he ended each of his posts. My very best to you - David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. David thank you for your reaction. Yes indeed, Richard was glad for me that all went well after the surgeries. I will always remember his concern for me. I agree that we must renew our efforts for safegard nature as Richard always wrote on his blog.
      Regards,
      Roos

      Verwijderen
  7. Hoi Roos,
    Ik schrok van het bericht van Richard. Ik wist het totaal niet. Heel mooi dat boomkikkertje voor hem!
    Verder over je blog. Wat een prachtige soorten! De Klauwieren hebben natuurlijk de hoofdrol, wat een gave serie. Maar de weidebeekjuffer is ook heel gaaf. Woudaap uiteraard ook niet kinderachtig ;-) En had je daar nou een grijze wouw?
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Maria. dank voor je suggestie van de grijze wouw, Irma dacht dat ook. Ik heb nog wat info gevraagd. Wie weet. Ja het is triest nieuws vwb Richard.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  8. Ademloos volg ik je serie Roos wat mpoi wat een bijzondere gave om zo de natuur te beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastic photos. The first frog photo is my absolute favorite.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachte serie van de grauwe klauwieren. Slecht nieuws over je blogvriend en als het dan ook nog regent, kan ik me voorstellen dat het een moeilijke dag is. Put troost uit de mooie natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Roos,

    Een woudaap, dat is bijzonder zeg en zo te zien bij een van de vijvers van de Luijsen. Ik heb hem daar nog nooit gezien, überhaupt nooit een woudaap in de vrije natuur gezien. Er schijnen er op dit moment enkele in Brabant te zitten, maar de locaties worden op waarneming angstvallig geheim gehouden. Uitgebreide serie van de grauwe klauwier, ik weet dat er een paartje bij de Smeetshof zit, maar heb ze daar nooit gefotografeerd. Het vrouwtje laat zich sowieso minder zien dan het mannetje is mijn ervaring. Het mannetje zit vaak hoog in een struik op de uitkijk en zie ze ook altijd veel meer prooien vangen dan het vrouwtje. Dit mannetje ziet er overigens al flink gehavend uit, je kunt zien dat het seizoen tegen het einde aanloopt en ze vervolgens spoedig in de rui schieten.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Ad. Dit seizoen heb ik op diverse locaties koppeltjes grauwe klauwieren gezien. In totaal 5 koppeltjes. De woudaapjes heb ik nu voor de tweede keer wel op verschillende plekken, op deze locatie waargenomen.
      Groeten,
      Roos

      Verwijderen
  12. Ha Roos,
    Ontroerend de foto van Boomkikkertje opgedragen aan Richard. Heel verdrietig om te lezen.
    Verdriet omringd door veel moois, waarvoor dank.

    Lieve groet,
    Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Roos,

    Prachtige serie van de grauwe klauwier zeg. Toch een zeer aansprekende soort en zeker met kleintjes die gevoerd worden. Mooi hoor. Gaaf ook de woudapen. Ieder jaar weer een soort om voor op pad te gaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Roos,
    Als je onaangename berichten krijgt blijkt de natuur vaak een goede manier te bieden om ontspanning te vinden. Je hebt wel prachtige waarnemingen gedaan. Zo'n ontmoeting met klauwieren, die je een deel van hun familieleven laten zien vind ik heel bijzonder. Ik zou al blij zijn als ik weer eens een grauwe klauwier zou zien. Woudaapjes spreken ook tot de verbeelding, mooi dat je ze gezien hebt. Maar ook de juffers mogen er zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hooi Roos
    wat een gaffe serie foto's zijn dit wat zal jij genoten hebben die dag,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Piękny reportaż z życia rodziny dzierzb! Bardzo dziękuję. To wielka przyjemność oglądac Twoje zdjęcia!

    BeantwoordenVerwijderen