maandag 6 juli 2020

And all in one location ....


Toch heel bijzonder als je op een plek in een bepaalde periode zoveel variatie aan vogels en insecten te zien krijgt. Het blijft trekken en ik hoef me eigenlijk niet veel te verplaatsen. Het komt gewoon voorbij!!!!

Dit keer ook weer diverse vlinders zoals de phegeavlinder, boomblauwtje en gehakkelde aurelia, bruin zandoogje, dikkopje en groot koolwitje. Ook een kever die kwam aanvliegen en voor mijn neus landde in een grasspriet. Graag zou ik weten welke kever dit is. Nog nooit gezien en kan het na zoeken ook niet achterhalen. 

Aan vogels ook weer geen gebrek, boompieper of is het toch een graspieper? Boomvalk en uiteraard de lepelaars. 

Hier weer een reeks aan foto's. Bedankt weer voor jullie reacties op mijn vorige blog. 

Foto's van 29 juni 

Boomvalk Falco subbuteo










Boompieper Anthus trivialis



Boomblauwtje Celastrina argiolus


Gehakkelde aurelia Polygonia c-album


Phegeavlinder Amata phegea






Brem Cytisus scoparius zaaddozen, seeds 



Lepelaar Platalea leucorodia


Foto's van 3 juli 











Wortelboktor Spondylis buprestoides



Gewone smalboktor Stictoleptura rubra


Groot koolwitje Pieris brassicae


Phegeavlinder Amata phegea





Boomblauwtje Celastrina argiolus


Bruin zandoogje Maniola jrutina


Geelsprietdikkopje Thymelicus sylvestris


22 opmerkingen:

  1. Hoi Roos.

    Fantastisch die Boomvalk, Vogels en Vlinders.
    De lepelaars zijn super mooi.

    Prachtige foto serie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your images have made my day, Roos! Such a fabulous collection of different species. Peregrines, Spoonbills, beautiful butterflies, a marvelous beetle (can't help with the ID I'm afraid!), and that amazing Nine-spotted Moth are all a great treat for me - thank you!

    With my very best wishes - take great care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roos, wat een geweldige foto's.
    De boomvalk in vlucht vind ik echt helemaal te gek, vliegbeelden is echt heel moeilijk, ik ben er niet zo goed in, kan ook door mijn ogen komen, ik kan ze niet zo goed volgen.
    Dan de lepelaars, de vlinders en de torren zijn ook geweldig om te zien.
    Ik heb genoten van je blog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Roos het is al gezegd maar de boomvalk in vlucht vind ik heel mooi en de lepelaars, het kleinere dat lukt mij niet meer maar ik geniet hier wel mee., groeten. Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, Roos, what could do more to lift one's spirits than to see Peregrine Falcons soaring through the sky, with young birds practicing and perfecting their flight skills. And this is followed by a series of mouth-watering photographs to complete the naturalists guide to the European countryside! Every image is sheer delight! Have a great day. David

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Roos, wat een knappe foto's van de jagende Boomvalk, mooie soort ook, ik zie hem lang niet elk jaar en dit jaar wordt het helemaal moeilijk. Maar jij hebt hem echt in actie. De Phegeavlinder is ook een plaatje, er zijn zoveel mooie nachtvlinders, echt leuk dat je deze vond. De serie van de Lepelaars is ook leuk met de jonge vogels ertussen, ik moet altijd erg lachen om het gebedel dat ze doen bij de ouders, dat heb jij vast ook gezien.
    Mooie foto van het Geelsprietdikkopje ook.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roos,
    Een boomvalk in de vlucht en nog scherp ook, knap gedaan. Je laat inderdaad een behoorlijke variatie aan soorten zien (niet voor het eerst) met interessante soorten.Lepelaars zijn ook al aantrekkelijke vogels om te volgen Ć©n om te fotograferen. Zo'n phegeavlinder komt vast niet op veel plaatsen voor in Nederland. Je hebt weer mooi uitgepakt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Roos, een boomvalk fotograferen valt niet mee. Is jou in ieder geval goed gelukt.
    Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Roos. Mooi hoor om de boomvalk voor je lens te hebben, staat er mooi op ook.
    En dan al die vlinders, wat veel soorten.
    Hier zie ik er zeer weinig, alleen de citroenvlinder en het koolwitje en een enkel blauwtje.
    Mooi blog heb je weer.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Roos,

    Zo, dat is wat je noemt een flinke opbrengst van een en dezelfde locatie. Mooi dat je de boomvalk al hebt kunnen fotograferen, ik was deze week ook weer eens in de Luijsen, maar ik heb geen boomvalk gezien wat natuurlijk ook niet verwonderlijk is met dit weer, er vliegen nu immers weinig libellen. Het is inderdaad een boompieper, weinig en smalle streepjes in de flanken. Weet niet waar je de lepelaars gefotografeerd hebt, maar ik was deze week voor de eerste keer bij de Kettingdijk en daar stond een groep van wel 15 stuks. Heel mooi ook je vlinders, vooral het boomblauwtje.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zdjęcia motyli i owadĆ³w doskonałe! Podziwiam rĆ³wnież Twoje warzęchy. Kiedyś obserwowałam je w Polsce, ale w zasadzie jedną sztukę z daleka.
    Gratuluję sokoła!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Roos
    so eine Serie schaut man sich doch gerne an erst die tollen Flugfotos dann die Schmetterlinge und die Lƶffler
    sehr schƶn
    GrĆ¼sse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent toch wel bevoorrecht dat je dit allemaal dicht bij huis voorbij ziet vliegen en fladderen, Roos. Mooie platen van de vliegende boomvalk (daar blijf ik nog even van dromen...). Boomblauwtje en gehakkelde aurelia heb ik nog niet gezien dit jaar, phegeavlinder zal ik wel nooit zien, want die zitten hier niet. De grote dikke onbekende kever doet denken aan een vliegend hert. Vrouwtje misschien?
    Fraaie serie weer.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Absolutely stunning Roos. I love Spoonbills, standing tiny fish or crustacean. The Peregrine Falcon flying, beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow!!! Una serie extraordinaria, las fotos del alcotƔn en vuelo (Falco subbuteo) son espectaculares. Enhorabuena Roos, un fuerte abrazo desde el norte de EspaƱa.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Na de junidip komt het in juli weer helemaal goed met de vlinders. Leuk dat jij een gebiedje hebt waar je zo'n soortenrijkdom vind. En de Pheagavlinder, die hebben wij hier niet. Mooie soort. Ook de vogels heb je weer heel mooi. Heerlijk die jonge lepelaars, en ook op mooie fotografie afstand. Dat moet je ook nog treffen, want vaak zitten de vogels veel te ver weg.
    Heerlijk blogje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wederom een succes deze gevarieerde serie Roos. Prachtig hoe je de boomvalk in de vlucht hebt kunnen vangen.En dan die lepelaars. Schitterend. De fraai gelukte kever is idd de Wortelboktor en wat betreft de pieper, ga ik voor de Boompieper.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Roos
    je foto's zijn weer geweldig ik heb genoten,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Roos,
    Die boomvalk-serie!!! Pfft, ik val zowat van mijn stoel, oh's en ah's roepend!!!
    Maar natuurlijk is de pret dan nog niet over, schitterend serie van de lepelaars. De behaarde peulen vin dik ook heel leuk. en de verschillende vlinders en kevers. die Phegeavlinder heb ik nog nooit gezien en staat hoog op mijn wensenlijstje. Ook je Geelsprietdikkopje is een plaatje! Het is weer een geweldige Post, dikke complimenten!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zijn toch weer geweldige opnamen Roos,vooral van de boomvalk,bij ons in de buurt zit er ook eentje,of hij hier gebroed heeft dat weten we niet.We blijven genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Jo. Leuk dat de boomvalk bij jullie in de buurt zit. Volgens mij is het nu de tijd dat ze hun jongen grootbrengen mede doordat ze veelal op libellen jagen om aan de jongen te voeren. Helaas heb ik deze boomvalken al een tijdje niet gezien. Ook zijn er weinig libellen dit seizoen. Misschien ligt het daar aan.

      Verwijderen
  21. Prachtig die boomvalk in vlucht. Ik zie die echte heel weinig tot nooit. Heel mooi zoals je deze kon footgraferen :-)
    Ja, er zijn volop vlinders en insecten en dat is juist ook zo mooi in deze periode maar dan moet je ook nog tijd hebben om er op uit te gaan. Heel toevallig zag ik de phegeavlinder vorige week voor het eerst. Jij heb hem hem echt beeldschoon kunnen vereeuwigen. Ook de andere vlinders zijn prachtig net als de lepelaars. Die zaaddozen heb je ook heel mooi in beeld gebracht :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen